Macbeth po Shakespearu, Velika nagrada FBS 2009

Strokovna žirija 44. Festivala Borštnikovo srečanje v sestavi Mario Bran­dolin, Gregor Butala, dr. Maja Haderlap, mag. Mojca Jan Zoran in dr. Blaž Lukan, je Veliko nagrado FBS za najboljšo uprizoritev podelila uprizoritvi Macbeth po Shakespearu Heinerja Müllerja v režiji Ivice Buljana in produkciji Mini teatra in koprodukciji Novega kazališta Zagreb, Cankarjevega doma Ljubljana in ZeKaeM Zagreb in v utemeljitvi zapisala:

Uprizoritev Macbeth po Shakespearu raste v asketski, a celovit, na videz neobvladljiv in nevaren organizem, v uprizoritveno telo, ki pa vseskozi dramaturško in režijsko premišljeno vodi nastopajoče po robovih čiste moči ter v svoj tok neubranljivo povleče še gledalca.

Buljanov Macbeth za popoln učinek ne potrebuje ničesar razen igralcev, zanaša se na njihovo mladostno, moško energijo, ki ji do­daja izkušenost dveh igralk, ene prav tako v moški vlogi, in jih spusti v gladiatorsko areno, kjer poteka boj telo na telo, v katerem ni nikomur prizanešeno, hkrati pa se nenehno zaveda, da je arena tudi gledališki oder, na katerem se je mogoče poigravati, kolikor se da, in se igre tudi v vsakem trenutku zavedati. Macbethova surova igra se odvija v neposredni bližini gledalca, ki hočeš nočeš tudi sam postane del te peklenske, do dna razgaljene uprizoritve. 

Marko Mandić je prejel Borštnikovo nagrado za igro, ki jo je žirija utemeljila z naslednjimi besedami:

Marko Mandić je odigral Macbetha z neustavljivo, a vseskozi nad­zorovano močjo, na skrajni meji razumskega in že čez njo, a hkrati iz samega jedra njegove eksistencialne in bivanjske resnice. 

Mandićev Macbeth je zdaj otrok, ki razdira svet za zabavo, zdaj sin, ki z materino pomočjo preverja moč in oblast, zdaj ljubimec, ki pada v globine erotike in igre, zdaj človek z gonom po udejanitvi volje do moči zaradi nje same in zaradi slasti, ki prihaja z njenega dna, zdaj slehernik, ki ne more razumeti, da njegovo prizadevanje navsezadnje trči ob nedoumljivo, iracionalno moč, ki svet vendarle vrne na stari tir. Marko Mandić je do kraja telesen igralec, do za­dnje mišice razgibana statua, ki pa ji še bolj kakor v svet usmerjena akcija robove kleše v sebe samega obrnjena in nenehno sprašujoča trpnost.

Jure Henigman je prejel Borštnikovo nagrado za mladega igralca:

Igro Jureta Henigmana v različnih vlogah v uprizoritvi odlikujejo raznovrstni igralski izrazi, suverenost, natančnost in divja energija.

Kljub navzven prevladujoči divji energiji, ki je v igri Jureta Heni­gmana kot vodilo v polni meri prisotna od začetka do konca upri­zoritve, so liki, ki jih igralec udejanja, natančno zasnovani, izrazno igralsko pestri in nadzorovani. Henigman igralsko ne podlega moči in energiji uprizoritve, temveč jo s svojimi, tudi tehnično izdelani­mi vlogami, ustvarja, nadzoruje in stopnjuje do skoraj neznosne intenzitete.

 

Mini Teater Ljubljana | Macbeth po Shakespearu

 

Tragedija - Macbeth po Shakespearu (City Magazine, 6. 4. 2009) | Ti pa moraš vsakič vstopiti v nenapolnjen prostor (Večer, 14. 2. 2009)  | Macbeth After Shakespeare (Mladina, 6. 2. 2009) | Oder (Indirekt, 6. 2. 2009) | Macbeth po Shakespearu (Reporter, 2. 2. 2009) | Fascinantan Macbeth našeg doba (Vjesnik, 5. 2. 2009) | Špricanje moškega principa (Indirekt, 5. 2. 2009) | Zlo je droga (Delo, 4. 2. 2009) | V uprizoritvenem ringu (Dnevnik, 2. 2. 2009) | Macbeth after Shakespeare (Indirekt, 2. 2. 2009) | Macbeth po Shakespearu (Radio Slovenija 1, 31. 1. 2009) | Predstava Macbeth v Cankarjevem domu (Val 202, 30. 1. 2009) | Macbeth s skalpelom in ob cenenem disku (TV Slovenija, 30. 1. 2009) | Macbeth after Shakespeare (Net.hr, 30. 1. 2009) | Avtotransfuzija za razmislek (Dnevnik, 30. 1. 2009) | Nasilje brez konca (Delo, 30. 1. 2009) | Macbeth after Shakespeare (Net, 30. 1. 2009) | Macbeth po Shakespearu (Mladina, 30. 1. 2009) | Hrvatska premijera Macbeth after Shakespeare (Totalportal, 29. 1. 2009) | Macbeth po Shakespearu (Indirekt, 30. 1. 2009) | Macbeth After Shakespeare (Seebiz, 28. 1. 2009) | Macbeth po Shakespearu zaokroža Muellerjevo trilogijo Mini teatra (Primorski dnevnik, 23. 1. 2009) | Ivica Buljan že tretjič s Heinerjem Muellerjem (Dnevnik, 24. 1. 2009) | Macbeth After Shakespeare / Macbeth po Shakespearu (Delo, 24. 1. 2009) | Macbeth po Shakespearu (Radio Kranj, 22. 1. 2009) | Macbeth po Shakespearu (Indirekt, 23. 1. 2009) | Macbeth After Shakespeare (Polet, 22. 1. 2009)

E-razstava Borštnikovo srečanje 2011 (Bartleby, pisar, Velika nagrada FBS 2011) | E-razstava Borštnikovo srečanje 2012 (Nevihta, Velika nagrada FBS 2012) E-razstava Borštnikovo srečanje 2013 (Ponorela lokomotiva, Velika nagrada FBS 2013) | E-razstava Borštnikovo srečanje 2014 (Svatba, Velika nagrada FBS 2014)  | E-razstava Borštnikovo srečanje 2015 (Hedda Gabler, Velika nagrada FBS 2015) | E-razstava Borštnikovo srečanje 2016 (Učene ženske po motivih Molièrovih Učenih žensk, Velika nagrada 2016) | E-razstava Borštnikovo srečanje 2017 (Nemoč, Velika nagrada 2017)