Žirija za Borštnikov prstan (Janez Hočevar, Mojca Jan Zoran, Vinko Möderndorfer, Metod Pevec, Alja Predan) je odločila, da Borštnikov prstan 2015 prejme igralka Ljerka Belak.
Strokovna žirija 50. Festivala Borštnikovo srečanje (Krištof Jacek Kozak, Nina Mitrović, Katja Perat, Mikko Roiha, predsednica Zala Dobovšek) je v svojem poročilu zapisala:
"Strokovna žirija 50. Festivala Borštnikovo srečanje si je v tekmovalnem programu ogledala deset uprizoritev. Samo ena od teh predstav je nastala v koprodukciji z nevladno organizacijo, vse ostale so bile predstavnice slovenskih institucionalnih gledališč, pri čemer je v očitnem odmerku prednjačila udeležba SNG Drama Ljubljana. Groba opredelitev kaže, da se vsebina uvrščenih predstav nagiba v dve smeri: v angažirano gledališče, ki reflektira, nagovarja in skozi različne režijske principe izpostavlja dano družbeno situacijo ali preizprašuje problematičnost spomina na vojno izkustvo; na drugi strani pa smo priča močni tendenci reinterpretiranja, ki se kaže v obliki dramatizacij oziroma adaptacij že uveljavljenih literarnih del. Uprizoritve Grad, Hedda Gabler in Gospa Bovary so črpale navdih iz klasičnih del, pri tem pa učinkovito in skozi samosvoje uprizoritvene metode izrisale univerzalnost izbranih vsebin, katerih aktualnost seže vse do današnjega dne. Potem imamo tu Evropo, monolog za mater Korajžo in njene otroke, Hlapce in Georgea Kaplana, ki so izpostavile refleksijo o sodobnem politično-kulturnem položaju ter prek raznolikih režijskih zasnov in brez zadržkov nagovarjale živo sedanjost, tukaj in zdaj. Trst, mesto v vojni, Iliada, Jugoslavija, moja dežela in Čarobna gora so se dotaknile fenomena vojn, zgodovinskih prelomnic ter intimne in nacionalne identitete, motive pa so zajemale neposredno in z dokumentaristično noto, spet druge skozi metaforo ali mit.
Zastopanost žanrov je bila v širokem razponu, pri čemer je bilo najmanj prostora namenjeno komediji, predstave so se zlasti oprijemale vsebinsko resnih in mrakobnih pripovedi. Če odštejemo dramatizacije, je tekmovalni program ponudil le eno domačo izvirno dramsko pisavo (Gospa Bovary), kar gotovo lahko razumemo kot svojevrstni alarm. Kljub temu, da sta tokratni selektorski izbor kot tudi celotna sezona sama po sebi posvetila veliko pozornost angažiranim temam, je v postavitvah in režijsko-izvajalskih konceptih žirija pogrešala še več vsebinske drznosti in tveganja v preigravanju gledališke govorice. Estetski nivo predstav je velikokrat brez razloga presegel vsebinsko ostrino in jo zaradi tega tudi prikrajšal za pristno in organsko dramsko/performativno živost ter odvzel priložnost oblikovanja bolj izstopajočih likov oziroma vlog. Žirija v letošnjem izboru ni mogla mimo občutka, da tudi gledališko polje preveva nekakšen strah pred spremembo in jasnimi stališči, ena od teh posledic pa se kaže tudi v prevladi že preverjenih uprizoritvenih form, katerim – upamo – se bo v naslednji sezoni gledališka produkcija v čim večji meri izognila."
Žirija je Veliko nagrado festivala Borštnikovo srečanje za najboljšo uprizoritev podelila Heddi Gabler v režiji Mateje Koležnik in izvedbi Drame SNG Maribor.
Nagrade Festivala Borštnikovo srečanje 2015 so prejeli še: Yulia Roschina za režijo uprizoritve Gospa Bovary v izvedbi SNG Nova Gorica, izvedbeno-igralski ansambel za kolektivno igro v uprizoritvi Iliada v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega, SNG Drama Ljubljana in Cankarjevega doma, Jernej Šugman za vlogo Emirja v uprizoritvi Jugoslavija, moja dežela v izvedbi SNG Drama Ljubljana, Polona Juh za vlogo Friede v uprizoritvi Grad v izvedbi SNG Drama Ljubljana, Nataša Matjašec Rošker za vlogo Hedde Gabler v uprizoritvi Hedda Gabler v izvedbi Drame SNG Maribor, Jette Ostan Vejrup za vlogo Here v uprizoritvi Iliada v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega, SNG Drama Ljubljana in Cankarjevega doma, Vito Weis nagrado za mladega igralca za vlogi Léona in Rodolpha v uprizoritvi Gospa Bovary v izvedbi SNG Nova Gorica, Goran Ferčec, Mateja Koležnik, Metka Damjan za dramaturški koncept uprizoritve Hedda Gabler v izvedbi Drame SNG Maribor, Pascal Mérat za oblikovanje svetlobe v uprizoritvi Iliada v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega, SNG Drama Ljubljana in Cankarjevega doma ter Numen in Ivana Jonke za scenografijo v uprizoritvi Grad v izvedbi SNG Drama Ljubljana in Ana Savić Gecan za kostumografijo v uprizoritvi Jugoslavija, moja dežela v izvedbi SNG Drama Ljubljana.
Nagrado Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije (DGKTS) za najboljšo uprizoritev sezone 2014/2015 je prejela uprizoritev Luftballett 2.2 v režiji Vlada Repnika Gotvana ter produkciji GVR babaLAN in Kina Šiška.
Zaključna prireditev jubilejnega 50. Festivala Borštnikovo srečanje, 25. oktober 2015
Gašper Tič in Nataša Tič Ralijan, voditelja zaključne prireditve
Gašper Tič in Nataša Tič Ralijan, voditelja zaključne prireditve
Gašper Tič in Nataša Tič Ralijan, voditelja zaključne prireditve
Gašper Tič in Nataša Tič Ralijan, voditelja zaključne prireditve
Alja Predan, umetniška direktorica Festivala Borštnikovo srečanje
Neva Mauser Lenarčič, prejemnica posebnega priznanja za 50. let dela v slovenskem gledališču, in Alja Predan, umetniška direktorica Festivala Borštnikovo srečanje
Darko Štandekar, prejemnik posebnega priznanja za 40. let dela pri FBS, in Alja Predan, umetniška direktorica Festivala Borštnikovo srečanje
Nika Arhar, predsednica Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije
Vlado Repnik Gotvan, Simon Kardum (Nagrada Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije za najboljšo uprizoritev pretekle sezone Luftballett 2.2 v režiji Vlada Repnika Gotvana ter produkciji GVR babaLAN in Kina Šiška) in Nika Arhar
Gašper Tič in Nataša Tič Ralijan, voditelja zaključne slovesnosti
Zala Dobovšek, predsednica žirije za podelitev Borštnikovih nagrad
Ana Savić Gecan (Borštnikova nagrada za kostumografijo v uprizoritvi Jugoslavija, moja dežela v izvedbi SNG Drama Ljubljana) in v ozadju Zala Dobovšek, predsednica žirije za podelitev Borštnikovih nagrad
Ana Savić Gecan (Borštnikova nagrada za kostumografijo v uprizoritvi Jugoslavija, moja dežela v izvedbi SNG Drama Ljubljana) in v ozadju Zala Dobovšek, predsednica žirije za podelitev Borštnikovih nagrad
Igor Samobor (v imenu Numen in Ivane Jonke prevzema Borštnikovo nagrado za scenografijo uprizoritve Grad v izvedbi SNG Drama Ljubljana) in Zala Dobovšek, predsednica žirije za podelitev Borštnikovih nagrad
Igor Samobor (v imenu Numen in Ivane Jonke prevzema Borštnikovo nagrado za scenografijo uprizoritve Grad v izvedbi SNG Drama Ljubljana)
Metka Damjan prevzema nagrado za dramaturški koncept uprizoritve Hedda Gabler (skupaj z Goranom Ferčecom in Matejo Koležnik) v izvedbi Drame SNG Maribor
Metka Damjan prevzema nagrado za dramaturški koncept uprizoritve Hedda Gabler (skupaj z Goranom Ferčecom in Matejo Koležnik) v izvedbi Drame SNG Maribor
Vito Weis (Borštnikova nagrada za mladega igralca za vlogi Léona in Rodolpha v uprizoritvi Gospa Bovary v izvedbi SNG Nova Gorica)
Vito Weis (Borštnikova nagrada za mladega igralca za vlogi Léona in Rodolpha v uprizoritvi Gospa Bovary v izvedbi SNG Nova Gorica) in Zala Dobovšek
Jette Ostan Vejrup (Borštnikova nagrada za igro za vlogo Here v uprizoritvi Iliada v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega, SNG Drama Ljubljana in Cankarjevega doma)
Jette Ostan Vejrup (Borštnikova nagrada za igro za vlogo Here v uprizoritvi Iliada v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega, SNG Drama Ljubljana in Cankarjevega doma)
Nataša Matjašec Rošker (Borštnikova nagrada za igro za vlogo Hedde Gabler v uprizoritvi Hedda Gabler v izvedbi Drame SNG Maribor) in Zala Dobovšek
Nataša Matjašec Rošker (Borštnikova nagrada za igro za vlogo Hedde Gabler v uprizoritvi Hedda Gabler v izvedbi Drame SNG Maribor)
Polona Juh (Borštnikova nagrada za igro za vlogo Friede v uprizoritvi Grad v izvedbi SNG Drama Ljubljana)
Polona Juh (Borštnikova nagrada za igro za vlogo Friede v uprizoritvi Grad v izvedbi SNG Drama Ljubljana)
Jernej Šugman (Borštnikova nagrada za igro za vlogo Emirja v uprizoritvi Jugoslavija, moja dežela v izvedbi SNG Drama Ljubljana)
Jernej Šugman (Borštnikova nagrada za igro za vlogo Emirja v uprizoritvi Jugoslavija, moja dežela v izvedbi SNG Drama Ljubljana)
Nataša Tič Ralijan
Yulia Roschina (Borštnikova nagrada za najboljšo režijo za režijo uprizoritve Gospa Bovary v izvedbi SNG Nova Gorica) in Zala Dobovšek
Yulia Roschina (Borštnikova nagrada za najboljšo režijo za režijo uprizoritve Gospa Bovary v izvedbi SNG Nova Gorica)
Izvedbeno-igralski ansambel uprizoritve Iliada Jure Henigman, Marko Mandić, Jette Ostan Vejrup, Tina Potočnik, Zvezdana Novaković, Nina Ivanišin, Jernej Šugman, Matej Puc (posebna nagrada žirije za kolektivno igro v uprizoritvi Iliada v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega, SNG Drama Ljubljana in Cankarjevega doma)
Izvedbeno-igralski ansambel uprizoritve Iliada Jure Henigman, Marko Mandić, Jette Ostan Vejrup, Tina Potočnik, Zvezdana Novaković, Nina Ivanišin, Jernej Šugman, Matej Puc (posebna nagrada žirije za kolektivno igro v uprizoritvi Iliada v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega, SNG Drama Ljubljana in Cankarjevega doma)
Ansambel uprizoritve Hedda Gabler Matjaž Tribušon, Marko Japelj, Ivo Ban, Polonca Rajšp, Maša Žilavec, Mateja Pucko, Metka Damjan, Nataša Matjašec Rošker (Velika nagrada Festivala Borštnikovo srečanje za najboljšo uprizoritev Hedda Gabler v režiji Mateje Koležnik in izvedbi Drame SNG Maribor)
Ansambel uprizoritve Hedda Gabler Mateja Pucko, Metka Damjan, Nataša Matjašec Rošker in Zala Dobovšek ter režiserka Mateja Koležnik (Velika nagrada Festivala Borštnikovo srečanje za najboljšo uprizoritev Hedda Gabler v režiji Mateje Koležnik in izvedbi Drame SNG Maribor)
Ansambel uprizoritve Hedda Gabler – v ospredju Mateja Koležnik, v ozadju Ivo Ban, Polonca Rajšp, Maša Žilavec, Mateja Pucko, Metka Damjan, Nataša Matjašec Rošker (Velika nagrada Festivala Borštnikovo srečanje za najboljšo uprizoritev Hedda Gabler v režiji Mateje Koležnik in izvedbi Drame SNG Maribor)
Big Band RTV Slovenija
Alja Predan in Janez Hočevar, predsednik žirije za podelitev Borštnikovega prstana
Alja Predan in Janez Hočevar, predsednik žirije za podelitev Borštnikovega prstana
Alja Predan, Ljerka Belak, prejemnica Borštnikovega prstana 2015, in Janez Hočevar, predsednik žirije za podelitev Borštnikovega prstana
Alja Predan, Ljerka Belak, prejemnica Borštnikovega prstana 2015, in Janez Hočevar, predsednik žirije za podelitev Borštnikovega prstana
Ljerka Belak, prejemnica Borštnikovega prstana 2015, in Janez Hočevar, predsednik žirije za podelitev Borštnikovega prstana
Ljerka Belak, prejemnica Borštnikovega prstana 2015, in Janez Hočevar, predsednik žirije za podelitev Borštnikovega prstana
Ljerka Belak, prejemnica Borštnikovega prstana 2015, in Janez Hočevar, predsednik žirije za podelitev Borštnikovega prstana
Ljerka Belak, prejemnica Borštnikovega prstana 2015, in Janez Hočevar, predsednik žirije za podelitev Borštnikovega prstana
Publika zaključne prireditve 50. FBS
Ljerka Belak, prejemnica Borštnikovega prstana 2015, in nagrajenci 50. Festivala Borštnikovo srečanje
Ljerka Belak, prejemnica Borštnikovega prstana 2015, in nagrajenci 50. Festivala Borštnikovo srečanje
Gašper Tič in Nataša Tič Ralijan, voditelja, Ljerka Belak, prejemnica Borštnikovega prstana 2015, in nagrajenci 50. Festivala Borštnikovo srečanje
Ljerka Belak, prejemnica Borštnikovega prstana 2015, in Janez Hočevar, predsednik žirije za podelitev Borštnikovega prstana
Strokovna žirija 50. Festivala Borštnikov srečanje je veliko nagrado FBS za najboljšo uprizoritev podelila uprizoritvi Hedda Gabler Henrika Ibsna v režiji Mateje Koležnik in izvedbi Drame SNG Maribor.
Strokovna žirija 50. Festivala Borštnikovo srečanje (Zala Dobovšek, Krištof Jacek Kozak, Nina Mitrović, Katja Perat, Mikko Roiha) je v utemeljitvi za Veliko nagrado Festivala Borštnikovo srečanja za najboljšo uprizoritev zapisala:
Uprizoritev Hedda Gabler izžareva vrhunskost na več ravneh: od do skrajnosti mogočega prečiščenega besedila, preko učinkovite omejevalne scenografije, prefinjene kostumografije do asketske, a prepričljive igralske prezence. Na ta način se nam uprizoritev razkrije kot laboratorij emocij, kjer je mogoče razločno slediti mikroskopskemu izpostavljanju detajlov. Izkaže se, da pod zaledenelo površino brbota razbeljena notranjost, čustva pa so izpostavljena tako močnim, skoraj tektonskim pritiskom, da se že približujejo limiti. Uprizoritev Hedda Gabler je aktualen, prečiščen, akvarijski prikaz malomeščanstva in njegovih problemov, tako značilnih tudi za današnji čas.
Nagrajena pa je bila tudi Nataša Matjašec Rošker za vlogo Hedde Gabler, ki je po mnenju žirije v vlogi Hedde Gabler "dokazala, da zmore zgolj z menjavo obraznega izrazja in telesne drže odigrati celotno dramo duševnega pritiska, pod katerim se znajde ženska, ki hoče in mora za vsako ceno ostati popolna. Uspela je sestaviti žensko vlogo, ki je hladna in okrutna, a obenem vseskozi ostaja človeška. Njene zbranost, disciplina in natančnost v do potankosti izčiščenem sterilnem okolju predstave, v katerem ni elementov, za katerimi bi se lahko skrila, in časa, ki bi ji omogočal postanek, vzdržijo do bridkega konca."
Goran Ferčec, Mateja Koležnik, Metka Damjan so bili nagrajeni za dramaturški koncept uprizoritve. "Kljub temu, da je tokratna Hedda Gabler Henrika Ibsena deležna konkretne okrajšave, so ustvarjalci ohranili jedro avtorjevih dramskih in filozofskih poant. Dramaturški koncept je sodoben in komunikativen, nudi novo, sveže branje drame, v katerem so z vso silo izpostavljeni psihološki profili likov, ki kljub časovni distanci (od nastanka izvirnika) dosežejo enkraten učinek čustvene in moralne univerzalnosti. Zasnova dramaturškega loka je vsekakor eden od temeljev, da uprizoritev zareže s svojo izčiščenostjo in dinamiko ter ponudi sveže razumevanje in upodabljanje Ibsenove drame."
Drama SNG Maribor | Hedda Gabler | Zala Dobovšek: Podčrtano z disciplino, Pogledi, 25. 2. 2015 | Petra Vidali: Čista Hedda Gabler, Večer, 14. 2. 2015 | Peter Rak: Ocenjujemo - Hedda Gabler, Delo, 13. 2. 2015 | Mateja Perpar: Premiera predstave Hedda Gabler, Radio Slovenija 1, 7. 2. 2015
E-razstava Borštnikovo srečanje 2011 (Bartleby, pisar, Velika nagrada FBS 2011) | E-razstava Borštnikovo srečanje 2012 (Nevihta, Velika nagrada FBS 2012) | E-razstava Borštnikovo srečanje 2013 (Ponorela lokomotiva, Velika nagrada FBS 2013) | E-razstava Borštnikovo srečanje 2014 (Svatba, Velika nagrada FBS 2014)
Psihološka drama Hedda Gabler Henrika Ibsna v režiji Mateje Koležnik.
Nataša Matjašec Rošker Hedda Tesman in Ivo Ban (Asesor Brack)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Mateja Pucko (Gospa Elvsted)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Mateja Pucko (Gospa Elvsted)
Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman) in Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Ivo Ban (Asesor Brack)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Ivo Ban (Asesor Brack)
Mateja Pucko (Gospa Elvsted) in Matjaž Tribušon (Ejlert Lövborg)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Gabler) in Matjaž Tribušon (Ejlert Lövborg)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Matjaž Tribušon (Ejlert Lövborg)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Gabler) in Mateja Pucko (Gospa Elvsted)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Gabler) in Mateja Pucko (Gospa Elvsted)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Gabler) in Mateja Pucko (Gospa Elvsted)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman); v ozadju Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman), Mateja Pucko (Gospa Elvsted) in Ivo Ban (Asesor Brack)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman); v ozadju Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman) in Ivo Ban (Asesor Brack)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman) in Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman) in Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman) in Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Mateja Pucko (Gospa Elvsted) in Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Mateja Pucko (Gospa Elvsted) in Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Mateja Pucko (Gospa Elvsted) in Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Ivo Ban (Asesor Brack) in Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman), Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman) in Ivo Ban (Asesor Brack)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman), Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman) in Ivo Ban (Asesor Brack)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Ivo Ban (Asesor Brack)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Ivo Ban (Asesor Brack)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Ivo Ban (Asesor Brack)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Mateja Pucko (Gospa Elvsted)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Mateja Pucko (Gospa Elvsted)
Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Ivo Ban (Asesor Brack)
Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman) in Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman)
Mateja Pucko (Gospa Elvsted), Jurij Drevenšek (Jörgen Tesman), Nataša Matjašec Rošker (Hedda Tesman) in Ivo Ban (Asesor Brack)
Scenska skica 1
Scenska skica 2
Scenska skica 3
Scenska skica 4
Scenska skica 5
Žirija za prstan (Janez Hočevar, Mojca Jan Zoran, Vinko Möderdorfer, Metod Pevec, Alja Predan) je za življenjsko delo nagradila igralko Ljerko Belak, dolgoletno članico ansambla Slovenskega ljudskega gledališča Celje in Mestnega gledališča ljubljanskega.
Vinko Möderndorfer je utemeljitvi zapisal:
Energija, sugestivnost, predanost, artikuliranost, duhovitost, polnokrvnost, kreativnost, nevsiljivost, niansiranost, pretresljivost … Vse to so besede, s katerimi so najpogosteje označevali igralsko umetnost Ljerke Belak. In to od vsega začetka. Od prvih vlog, ki jih je kot mlada igralka ustvarila v Slovenskem ljudskem gledališču Celje, pa vse do njenih zrelih, antologijskih igralskih stvaritev v Mestnem gledališču ljubljanskem.
Za igro v radijski kriminalistični nanizanki Pokličite gospo Milo, ki je bila koncipirana tudi kot kontaktna oddaja, ji je neka poslušalka rekla: »Gospa Ljerka, vi ste tako zares!« Večjega komplimenta igralec skoraj ne more dobiti. Biti zares. Brez sprenevedanja, brez odvečnih gest, mimike, brez lažnih mask zvezdništva ...
Biti zares pomeni v gledališču biti več kot samo dober. Pomeni, da za svojo kreacijo stojiš s krvjo, s stališčem, kot kompleten človek. Biti zares pomeni biti prepričljivejši in bogatejši od življenja. In to je igralka Ljerka Belak vedno zmogla. Do zadnje kaplje znoja in krvi je njen vulkanski talent, kot je nekdo zapisal, posvečen gledališču in igralski umetnosti. V Ljerkinem življenju ne obstaja življenje in ne obstaja gledališče. Obstaja samo gledališče in igralkino življenje v njem. Gledališču je posvetila in žrtvovala vse. In v tem je tudi skrivnost njene odličnosti.
Gledališka pot Ljerke Belak se je začela po končani Akademiji za gledališče, radio in televizijo, ko je v sezoni 1970/71 prišla v Slovensko ljudsko gledališče Celje. Od sezone 1993/94 do upokojitve pa je ustvarjala v Mestnem gledališču ljubljanskem. Vseskozi je delovala tudi izven matičnih gledališč. Vedno je z velikim veseljem igrala (in še igra) na radiu, kjer je ustvarila vloge v več kot dvesto radijskih igrah. Skozi vsa leta pa je bila tudi nepogrešljiv igralski obraz tako na televiziji kot na filmskem platnu. Gledalci se spominjajo njenih nepozabnih vlog v televizijskih igrah in nadaljevankah. Igrala je v dvajsetih televizijskih dramah (Željko Kozinc: Vida, Tone Partljič: Ko poje čuk, Sandi Sitar: Vehovčev Jurij, Polona Flere: Moja najljubša teta, Tone Partljič: En dan resnice ...), mnoge od njih so bile nagrajene. V slovenskem filmu pa je sodelovala skozi vso svojo poklicno kariero.
Za njen igralski razvoj je brez dvoma zelo pomembno delo v Slovenskem ljudskem gledališču Celje, saj se je tam skozi številne vloge različnih dramskih žanrov lahko oblikovala v zrelo igralko. V gledališču je odigrala preko sto premier. V Celju je delala največ z režiserjem Francijem Križajem, pa tudi z Miletom Korunom, Žarkom Petanom, Dušanom Mlakarjem, Zvonetom Šedlbauerjem, Meto Hočevar, Vido Ognjenovič, Ljubišem Ristićem in z mnogimi drugimi vseh generacij. Igrala je v komedijah, farsah, dramah, tragedijah, glasbenih postavitvah, v mladinskih in otroških igrah, na katere, tako pravi, ima najlepše spomine, pa tudi v besedilih sodobnih slovenskih avtorjev, na kar je še posebej ponosna. V Slovenskem ljudskem gledališču Celje je ustvarila res zavidljivo število vlog. Bila je Suzana v Horvathovem delu Figaro se ločuje, Danjuša v Turgenjevem Mesec dni na kmetih, Ismena v Sofoklesovi Antigoni, Arsinoa v Molièrovem Ljudomrzniku, Maša v Čehovovih Treh sestrah in tako dalje … Režiserji so jo vedno zasedali v zelo različne vloge, ki jih je ona vedno poskušala narediti ustrezno različno, predvsem pa s profesionalno predanostjo in popolno zavzetostjo.
Svoje polnokrvno igralsko delo je nadaljevala v Mestnem gledališču ljubljanskem, kamor jo je povabil režiser in takratni umetniški vodja gledališča Zvone Šedlbauer. Ljubljansko občinstvo jo je takoj z navdušenjem sprejelo in jo popolnoma posvojilo. V Mestnem gledališču ljubljanskem je igrala tako v komedijah kot v dramskih besedilih. V osvežitev prekratkega gledališkega spomina naj naštejemo samo nekaj njenih najpomembnejših vlog: Linda v Millerjevi drami Smrt trgovskega potnika, Clara v Bernhardovi drami Pred upokojitvijo, Mati Ubu v Jarryjevi igri Kralj Ubu, Mary v Bondovi igri Rešeni, Hanna Rinner v Lundánovi igri Vedno se kdo izgubi ...
Ljerka Belak je igralka, ki svoje vloge ustvarja zelo studiozno. Črpa iz besedila in svojih življenjskih izkušenj. Pri ustvarjanju ji je vedno najbolj pomembna iskrenost, psihološki vzgib in vse tisto, kar se skriva za dramatikovimi besedami. Vse tisto, kar ni izgovorjeno, kar je skrivnost človeka in značaja, kar se razkrije gledalcu tako rekoč nehote. Prav zato so njeni liki vedno živi. Občutek imamo, da se sproti rojevajo pred nami, da niso produkt dramatikovega načrta, pač pa življenja samega. Dramske osebe, ki jim je Ljerka Belak vdihnila življenje, niso nikoli naslikane črno-belo, igralka je vedno, v še tako dramski situaciji znala poiskati senco humorja, v še tako komičnem prizoru pa dih žalosti in v vsaki izrečeni misli trenutek njenega nasprotja in dvoma. V tem je čar njene umetnosti in tudi prepričljivosti.
Nemogoče je našteti vse vloge, ki jih je Ljerka Belak ustvarila na slovenskih odrih, na televiziji, v filmu in na radiu. Zanje je prejela tudi številne nagrade: študentsko Prešernovo nagrado (1971), nagrado Prešernovega sklada (1981), Prešernovo nagrado mesta Celje (1982), Severjevo nagrado (1987), Borštnikovo nagrado (1989), nagrado žlahtna komedijantka na Dnevih komedije v Celju (2002), Dnevnikovo nagrado za vlogo v igri Vedno se kdo izgubi (2003) … O njenem ustvarjanju je kritik Veno Taufer zapisal: V igri Smrt trgovskega potnika (režiser Žarko Petan) je dosledno in prepričljivo scela izpeljan lik žene Linde, ki jo igra Ljerka Belak. Ljerka Belak ji je dala sicer vse mile in tople poteze ženske, ki se materinsko predaja svojemu moškemu, a je ostro pokazala kremplje, četudi sinu, ko je ogrožal njeno fikcijo o možu; antologijski je bil njen hip na koncu, ko se je, tožeč mrtvecu, da ne more jokati, zjokala ob ovedbi izgubljene, podrte fikcije o domu. O njeni kreaciji Hanne v igri Reke Lundána Vedno se kdo izgubi (režiser Zvone Šedlbauer) so zapisali: Belakova je ubrala igralsko nevsiljiv prijem … bila je pretresljiva … njena vloga je vivisekcija kliničnega stanja … silovita upodobitev, ki se giblje na meji med smešnim in tragičnim … Kritik Jernej Novak pa je o vlogi gospe Peachum v Brechtovi Beraški operi zapisal: … Ljerka Belak je zagotovo najboljša gospa Peachum, kar se jih spominjam z ne tako skromnega števila uprizoritev na naših in svetovnih odrih. Kritiku Jožetu Snoju pa se je ob premieri Cankarjevega dela Za narodov blagor zapisalo: … eno svojih najlepših osrednjih vlog sploh pa je brez dvoma odigrala Ljerka Belak, ki se kot Grudnova žena Helena niti za hip ni dala zmotiti v svojem natanko niansiranem, obratov polnem, pohoto in politično preračunljivost združujočem ljubezenskem zapeljevanju.
Mnogo tega so zapisali o njenih igralskih stvaritvah. Včasih je v teh zapisih ostalo zgolj nekaj besed, ki poskušajo bolj ali manj uspešno ujeti izmuzljiv vtis igralčeve umetnosti. Igralska umetnost je namreč zapisana večni pozabi. Hkrati pa večnemu spominu. Čuden paradoks, ki ustvarja najbolj živo umetnost človeške civilizacije. Pozaba in večnost. Vloge, ki jih je igralka Ljerka Belak s svojo predanostjo in talentom desetletja zapisovala v odrski prostor, silovito živijo v spominu gledalcev. In predvsem v njihovem imenu bomo nocoj nadeli Ljerki Belak Borštnikov prstan, največje in najlepše priznanje za igralsko umetnost – ter se ji tako zahvalili za njeno življenje, ki ga je posvetila gledališču.
Ljerka Belak Wiki - sigledal.org | Igralci brez maske: Ljerka Belak, www.rtvslo.si, 5. 8. 2012 | Ksenja Tratnik: To so moje gube, vse sem sama pridelala: s smehom, žalostjo, izkušnjami, www.rtvslo.si, 24. 6. 2014 | Gregor Butala: Portret Ljerke Belak: Gledališče je nekaj najlepšega na svetu, čeprav te požre celega, www.dnevnik.si, 9.10. 2015 | Ars humana - 50 let BS, www.rtvslo.si, 12.10. 2015 | Na obisku pri Ljerki Belak, oddaja Osmi dan, www.rtvslo.si, 15.10. 2015 | Maja Čehovin Korsika/STA: Igralci smo srečni, ko uspemo prenesti čustva na gledalca (intervju), www.sigledal.org, 12.10. 2015 | Gregor Butala: Ljerka Belak, dobitnica Borštnikovega prstana: Nekatere stvari se lahko zgodijo le v gledališču, www.dnevnik.si, 24.10. 2015 | Ni vloge, ki bi si jo še posebej želela igrati, www.rtvslo.si, 28.10. 2015 | Ljerka Belak, oddaja Umetnost igre - www.rtvslo.si, 23.11. 2015 | Melita Forstnerič Hajnšek: Povodni mož v stojalu za dežnike, intervju, Večer - V soboto, 10. 10. 2015 | Lucija Kavčič: Sto premier Ljerke Belak, Demokracija, 15. 10. 2015 | Nejc Simšič: Vidno ganjena in vesela Ljerka Belak, Svet 24, 28. 10. 2015 | Suzana Golubov: V najboljšem življenjskem obdobju, pa ne zaradi Borštnikovega prstana, 12. 11. 2015
E-razstava Borštnikovo srečanje 2011 (Milada Kalezić, Borštnikov prstan 2011) | E-razstava Borštnikovo srečanje 2012 (Igor Samobor, Borštnikov prstan 2012) | E-razstava Borštnikovo srečanje 2013 (Olga Kacjan, Borštnikov prstan 2013) | E-razstava Borštnikovo srečanje 2014 (Vlado Novak, Borštnikov prstan 2013 | E-razstava Prejemnice in prejemniki Borštnikovega prstana (1970-2014)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Sida/Jelisava) ter Anica Sivec (Veronika) v Veroniki Deseniški Otona Zupančiča v režiji Majde Knap.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Gabriele) v Božičnih nakupih Arthurja Schnitzlerja v režiji Dušana Jovanovića.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Lucijana) in Alenka Vipotnik (Adrijana) v Komediji zmešnjav Williama Shakespeara v režiji Marike Milković.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Valerija), Anica Sivec (Virgilija) in Majda Kohek (Volumnija) v Koriolanu Williama Shakespeara v režiji Sama Simčiča.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Arsinoa) in Anica Sivec (Celimena) v Ljudomrzniku J.-B. P. Molièra v režiji Majde Knap.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Vdova) in Anica Sivec (Svakinja) v Šoli za vdove Jeana Cocteauja v režiji Majde Knap.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Gospa Pugeot) in Božo Šprajc (Cahusac) v Francoskih kraljicah Thorntona Wilderja v režiji Marike Milkovič.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Amanda ), Iztok Jereb (Jim) in Anica Sivec (Laura) v Steklenem Zverinjaku Tennesseja Williamsa v režiji Alberta Kosa.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Barbara) v Galebih Ignaca Kamenika v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Delfium) v Mostellariji Titusa Macciusa Plautusa v režiji Zvoneta Šedlbauerja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Delfium) v Mostellariji Titusa Macciusa Plautusa v režiji Zvoneta Šedlbauerja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Delfium) v Mostellariji Titusa Macciusa Plautusa v režiji Zvoneta Šedlbauerja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Druga) v Norcih Dušana Jovanoviča v režiji Zvoneta Šedlbauerja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Veverica) v Domači nalogi na potepu Janeza Žmavca v režiji Jura Kislingerja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Suzana) v Figaro se ločuje Janeza Žmavca v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Suzana) v Figaro se ločuje Janeza Žmavca v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Suzana) v Figaro se ločuje Janeza Žmavca v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Katja) v Mesec dni na kmetih Ivana Sergejeviča Turgenjeva v režiji Mileta Koruna.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Katja) v Mesec dni na kmetih Ivana Sergejeviča Turgenjeva v režiji Mileta Koruna.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Estrella) v Življenje je sen Pedra Calderóna de la Barce v režiji Zvoneta Šedlbauerja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Sedem smrtnih grehov) v Tragediji o doktorju Faustu Christopherja Marlowa v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Ivanka) v Romantičnih dušah Ivana Cankarja v režiji Dušana Mlakarja.
Na fotografiji: Ljerka Belak v Ivoni, princesi Burgundije Witolda Gombrowicza v režiji Dušana Jovanovića.
Na fotografiji: Ljerka Belak v Ivoni, princesi Burgundije Witolda Gombrowicza v režiji Dušana Jovanovića.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Baba cmizdri pod galgama) v predstavi Za staro pravdo v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Baba cmizdri pod galgama) v predstavi Za staro pravdo v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Gildenšternovka) v Kralju Malhus v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Dekle) v Celjski grof na žrebcu Frančka Rudolfa v režiji Dušana Mlakarja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Dekle) v Celjski grof na žrebcu Frančka Rudolfa v režiji Dušana Mlakarja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Dekle) v Celjski grof na žrebcu Frančka Rudolfa v režiji Dušana Mlakarja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Arsinoa) v Ljudomrzniku J-B. P. Molièra v režiji Zvoneta Šedlbauerja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Matilda, napovedovalka) v Ščuke pa ni Toneta Partljiča v režiji Dušana Jovanovića.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Oliva) v Pavliha in malo čez les Janeza Žmavca v režiji Dušana Mlakarja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Dama) v Kralju Matjažu Ferda Kozaka v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Dama) v Kralju Matjažu Ferda Kozaka v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Lizanjka) v Zojkinem stanovanju Mihaila Afanasjeviča Bulgakova v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mama) v Maksu Žvižgaču Carstena Krügerja in Ludwiga Volkerja v režiji Iztoka Torya.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mama) v Maksu Žvižgaču Carstena Krügerja in Ludwiga Volkerja v režiji Iztoka Torya.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Novinarka Vesna) v Igrajte tumor v glavi in onesnaženje zraka Dušana Jovanovića v režiji Ljubiše Ristića.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Novinarka Vesna) v Igrajte tumor v glavi in onesnaženje zraka v režiji Ljubiše Ristića.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Caterina Soderini) v Lorenzacciu v režiji Dušana Mlakarja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Županja) v Pohujšanju v dolini Šentflorjanski Ivana Cankarja v režiji Mileta Koruna.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Županja) v Pohujšanju v dolini Šentflorjanski Ivana Cankarja v režiji Mileta Koruna.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mina) v Gospodu s Preseka Frana Škofiča v režiji Dušana Jovanovića.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mina) v Gospodu s Preseka Frana Škofiča v režiji Dušana Jovanovića.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Abigail Williams) v Salemskih čarovnicah Arthurja Millerja v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Abigail Williams) v Salemskih čarovnicah Arthurja Millerja v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak v Zgodbi o tovarišu Titu Zvonka Štaubrinerja in Miloja Popovića v režiji Božota Šprajca.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Tihotapka) v Gospod Puntila in njegov hlapec Matti Bertolta Brechta v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Tihotapka) v Gospod Puntila in njegov hlapec Matti Bertolta Brechta v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Kristina) v Maratonci tečejo častni krog Dušana Kovačevića v režiji Vide Ognjenović.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Kristina) v Maratonci tečejo častni krog Dušana Kovačevića v režiji Vide Ognjenović.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Geni) v Oskubite jastreba Toneta Partljiča v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Geni) v Oskubite jastreba Toneta Partljiča v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Adela) v Kurbah Feđe Šehović v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Adela) v Kurbah Feđe Šehović v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Maša) v Treh sestrah Antona Pavloviča Čehova v režiji Vide Ognjenović.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Maša) v Treh sestrah Antona Pavloviča Čehova v režiji Vide Ognjenović.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Agafja Tihonovna) v Ženitvi Nikolaja Vasiljeviča Gogolja v režiji Dušana Mlakarja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Agafja Tihonovna) v Ženitvi Nikolaja Vasiljeviča Gogolja v režiji Dušana Mlakarja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Agafja Tihonovna) v Ženitvi Nikolaja Vasiljeviča Gogolja v režiji Dušana Mlakarja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Kruna Vučetić) v Kamnu za pod glavo Milice Novković v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Kruna Vučetić) v Kamnu za pod glavo Milice Novković v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Milena) v Lepi Vidi Ivana Cankarja v režiji Mileta Koruna.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Milena) v Lepi Vidi Ivana Cankarja v režiji Mileta Koruna.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Milena) v Lepi Vidi Ivana Cankarja v režiji Mileta Koruna.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Micka) v Play Linhart 1780–1789 v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Micka) v Play Linhart 1780–1789 v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Micka) v Play Linhart 1780–1789 v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Varja) v Rdečem mlinu Pavla Lužana v režiji Maria Uršiča.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Katarina) v Ljubezni trud zaman Williama Shakespearja v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Katarina) v Ljubezni trud zaman Williama Shakespearja v režiji Francija Križaja.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Nataša Dordević Mitić) v Prevzgoji srca Dušana Jovanovića v režiji Mileta Koruna.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Marsovska mati, Zdravnica) v Drejčku in treh marsovčkih Vida Pečjaka in Blaža Lukana ter režiji Janeza Jemca.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Ellida) v Gospe z morja Henrika Ibsna v režiji Alberta Kosa.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Ellida) v Gospe z morja Henrika Ibsna v režiji Alberta Kosa.
Na fotografiji: Ljerka Belak (Christine).
Na fotografiji: Ljerka Belak (Christine).
Na fotografiji: Ljerka Belak (Christine).
Na fotografiji: Ljerka Belak (Hči).
Na fotografiji: Ljerka Belak (Hči) in Peter Boštjančič (Jakob).
Na fotografiji: Ljerka Belak (Sobarica).
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mreta).
Na fotografiji: Ljerka Belak (Elena).
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mira).
Na fotografiji: Ljerka Belak (Amalija Iztepavka)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Amalija Iztepavka)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Gospa Margareta)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Gospa Margareta)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Ajdička)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Helena)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Helena)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Amaleja)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Raymonde Chandebise)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Raymonde Chandebise)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mumija)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mumija)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mumija)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Katica Kremžar)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Katica Kremžar)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Jaquelina, Sganarelova)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Tov. Magdalena Vesel)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Tov. Magdalena Vesel)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Gospa Peachum)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Peliasova hči)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Smrt)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Smrt)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Colomba)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Zima)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Zima)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Izabela)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Izabela)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Caetana)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Caetana)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Caetana)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Jana)
Na fotografiji: Ljerka Belak in Bojan Umek
Na fotografiji: Ljerka Belak
Na fotografiji: Ljerka Belak (Ana)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Ana)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Lidija Ivanovna) in Janez Bermež (Gennadij Panfilovič)
Na fotografiji: Peter Ternovšek (Gospod Fleurant), Nenad Tokalić (Jean-Luc Diafoirus) in Milada Kalezić (Belina). Režiser Jernej Lorenci, premiera 23. 12. 2004, Drama SNG Maribor
Na fotografiji: Ljerka Belak in Jevnikar Vesna
Na fotografiji: Ljerka Belak (Linda) in Boris Cavazza (Willy Loman)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Linda)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Gospa Bergmann) in Nina Ivanič (Wendla Bergmann)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Pesnik)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Clara) in Boris Ostan (Rudolf Holler)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mati Ubu), Janez Hočevar (Oče Ubu) in Boris Ostan (Kapetan Bordure/Finančni dihur/Luknja)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mati Ubu) in Janez Hočevar (Oče Ubu)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Dora Strang)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mati) in Draga Potočnjak (Hči)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Ivana Smuk)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Povezovalec)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mary)
Ljerka Belak v vlogi Kokoške Klotilde
Na fotografiji: Ljerka Belak (Elmira)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Štefka Lozej)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Zvodnica)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Zdravnica, Starka, Ženska, Meščanka)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Gospa Higgins)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Vera) in Jezernik Ivan (Božiček)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Gertruda)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Gertruda) in Radoš Bolčina (Hamlet, Firtinbras)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Mama), Tone Kuntner (Ata), Iva Krajnc (Olga) in Tadej Toš (Kurt)
Na fotografiji: Borut Veselko (Bernard), Mateja Pucko, Fatur Mojca, Magdalena Kropiunig, Sebastian Cavazza (Robert), Ljerka Belak (Služkinja)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Concetta) in Boris Cavazza (Luca Cupiello)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Kate), Maja Šugman (Eileen) in Boris Kerč (Babbybobby)
Na fotografiji: Gojmir Lešnjak (Žarko), Dare Valič (Očka) in Ljerka Belak (Mamica)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Hanna Rinne/Suvi)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Bernarda), Iva Krajnc (Amelia), Mojca Funkl (Martirio) in Karin Komljanec (Adela)
Na fotografiji: Ljerka Belak (Marfleet) in Janez Starina (Whitchell )
Na fotografiji: Ljerka Belak, Maja Martina Merljak, Borut Veselko
Žirija za Borštnikov prstan (Janez Hočevar, Mojca Jan Zoran, Vinko Möderndorfer, Metod Pevec, Alja Predan) je odločila, da Borštnikov prstan 2015 prejme igralka Ljerka Belak.
Strokovna žirija 50. Festivala Borštnikovo srečanje (Krištof Jacek Kozak, Nina Mitrović, Katja Perat, Mikko Roiha, predsednica Zala Dobovšek) je v svojem poročilu zapisala:
"Strokovna žirija 50. Festivala Borštnikovo srečanje si je v tekmovalnem programu ogledala deset uprizoritev. Samo ena od teh predstav je nastala v koprodukciji z nevladno organizacijo, vse ostale so bile predstavnice slovenskih institucionalnih gledališč, pri čemer je v očitnem odmerku prednjačila udeležba SNG Drama Ljubljana. Groba opredelitev kaže, da se vsebina uvrščenih predstav nagiba v dve smeri: v angažirano gledališče, ki reflektira, nagovarja in skozi različne režijske principe izpostavlja dano družbeno situacijo ali preizprašuje problematičnost spomina na vojno izkustvo; na drugi strani pa smo priča močni tendenci reinterpretiranja, ki se kaže v obliki dramatizacij oziroma adaptacij že uveljavljenih literarnih del. Uprizoritve Grad, Hedda Gabler in Gospa Bovary so črpale navdih iz klasičnih del, pri tem pa učinkovito in skozi samosvoje uprizoritvene metode izrisale univerzalnost izbranih vsebin, katerih aktualnost seže vse do današnjega dne. Potem imamo tu Evropo, monolog za mater Korajžo in njene otroke, Hlapce in Georgea Kaplana, ki so izpostavile refleksijo o sodobnem politično-kulturnem položaju ter prek raznolikih režijskih zasnov in brez zadržkov nagovarjale živo sedanjost, tukaj in zdaj. Trst, mesto v vojni, Iliada, Jugoslavija, moja dežela in Čarobna gora so se dotaknile fenomena vojn, zgodovinskih prelomnic ter intimne in nacionalne identitete, motive pa so zajemale neposredno in z dokumentaristično noto, spet druge skozi metaforo ali mit.
Zastopanost žanrov je bila v širokem razponu, pri čemer je bilo najmanj prostora namenjeno komediji, predstave so se zlasti oprijemale vsebinsko resnih in mrakobnih pripovedi. Če odštejemo dramatizacije, je tekmovalni program ponudil le eno domačo izvirno dramsko pisavo (Gospa Bovary), kar gotovo lahko razumemo kot svojevrstni alarm. Kljub temu, da sta tokratni selektorski izbor kot tudi celotna sezona sama po sebi posvetila veliko pozornost angažiranim temam, je v postavitvah in režijsko-izvajalskih konceptih žirija pogrešala še več vsebinske drznosti in tveganja v preigravanju gledališke govorice. Estetski nivo predstav je velikokrat brez razloga presegel vsebinsko ostrino in jo zaradi tega tudi prikrajšal za pristno in organsko dramsko/performativno živost ter odvzel priložnost oblikovanja bolj izstopajočih likov oziroma vlog. Žirija v letošnjem izboru ni mogla mimo občutka, da tudi gledališko polje preveva nekakšen strah pred spremembo in jasnimi stališči, ena od teh posledic pa se kaže tudi v prevladi že preverjenih uprizoritvenih form, katerim – upamo – se bo v naslednji sezoni gledališka produkcija v čim večji meri izognila."
Žirija je Veliko nagrado festivala Borštnikovo srečanje za najboljšo uprizoritev podelila Heddi Gabler v režiji Mateje Koležnik in izvedbi Drame SNG Maribor.
Nagrade Festivala Borštnikovo srečanje 2015 so prejeli še: Yulia Roschina za režijo uprizoritve Gospa Bovary v izvedbi SNG Nova Gorica, izvedbeno-igralski ansambel za kolektivno igro v uprizoritvi Iliada v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega, SNG Drama Ljubljana in Cankarjevega doma, Jernej Šugman za vlogo Emirja v uprizoritvi Jugoslavija, moja dežela v izvedbi SNG Drama Ljubljana, Polona Juh za vlogo Friede v uprizoritvi Grad v izvedbi SNG Drama Ljubljana, Nataša Matjašec Rošker za vlogo Hedde Gabler v uprizoritvi Hedda Gabler v izvedbi Drame SNG Maribor, Jette Ostan Vejrup za vlogo Here v uprizoritvi Iliada v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega, SNG Drama Ljubljana in Cankarjevega doma, Vito Weis nagrado za mladega igralca za vlogi Léona in Rodolpha v uprizoritvi Gospa Bovary v izvedbi SNG Nova Gorica, Goran Ferčec, Mateja Koležnik, Metka Damjan za dramaturški koncept uprizoritve Hedda Gabler v izvedbi Drame SNG Maribor, Pascal Mérat za oblikovanje svetlobe v uprizoritvi Iliada v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega, SNG Drama Ljubljana in Cankarjevega doma ter Numen in Ivana Jonke za scenografijo v uprizoritvi Grad v izvedbi SNG Drama Ljubljana in Ana Savić Gecan za kostumografijo v uprizoritvi Jugoslavija, moja dežela v izvedbi SNG Drama Ljubljana.
Nagrado Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije (DGKTS) za najboljšo uprizoritev sezone 2014/2015 je prejela uprizoritev Luftballett 2.2 v režiji Vlada Repnika Gotvana ter produkciji GVR babaLAN in Kina Šiška.