Festival je bil pripravljen na izvedbo v epidemiološko in zdravstveno zahtevnih okoliščinah, ohranjali smo visoko stopnjo prilagodljivosti in imeli pripravljenih več scenarijev. Ohranjali smo temeljno programsko usmeritev - izbrati in občinstvu ponuditi najboljše in najvznemirljivejše gledališke predstave, nagraditi vrhunske umetniške dosežke, povezati slovenski gledališki prostor in ga postaviti v epicenter družbenega dogajanja, ob tem pa spodbujati uveljavitev slovenske gledališke ustvarjalnosti doma in v tujini.
Zaradi skokovitega porasta okužb, ki so zašle tudi v umetniške ansamble in ekipe, so se pričele vrstiti odpovedi predstav v jedrnem delu programa, tudi v tekmovalnem izboru. Nadaljevanje izvajanja programa v takih okoliščinah bi bilo povezano s številnimi tveganji, hkrati pa bi zaradi odpovedi nekaterih predstav porajalo tudi dileme o verodostojnosti letošnjih festivalskih nagrad. Kljub zavezanosti in odločnim prizadevanjem za izvedbo festivala v zahtevnih okoliščinah, smo bili primorani sprejeti težko odločitev ter izvedbo tekmovalnega dela in nekaterih spremljevalnih vsebin festivala preložiti na prihodnje leto. Dan zatem je prišlo do zaprtja javnega delovanja slovenskih gledališč, ki bi v vsakem primeru onemogočila izvedbo festivala v celoti.
Epidemija je dodatno osvetlila ranljivost in neposredno izpostavljenost gledališča kot zvrsti umetnosti, ki temelji na gosto tkani mreži medsebojnih odnosov in fizični bližini. Prepričani smo, da je tudi uvodni del letošnje festivalske izvedbe zmogel posredovati vsaj delček sporočila o ustvarjalni moči slovenskega gledališča ter vlogi in pomenu Borštnikovega srečanja.
Aleš Novak, umetniški direktor
Na fotografiji: Nika Švab
Na fotografiji: razstava portretov prejemnikov Borštnikovega prstana
Na fotografiji: razstava portretov prejemnikov Borštnikovega prstana
Javni premislek o umetnosti in družbeni odgovornosti - ogled kratkega igranega filma Delčki (2020)
Na fotografiji: Áron Horváth Botka
Na fotografiji: udeleženci javnega premisleka o umetnosti in družbeni odgovornosti
Balada o Lejli in Leeju
Na fotografiji: Neža Dvorščak in Alenka Tetičkovič
Pogovor z ustvarjalci predstave Rumena luna (od leve proti desni): Rok Kunaver, Neža Dvorščak, Maks Mihajlović, Tibor Anželj, Ronja Matijevec, Primož Ekart (režiser), Alenka Tetičkovič in Jan Bučar. Pogovor je vodila Nika Švab (skrajno desno)
Na fotografiji: Zala Ana Štiglic
Delavnico je vodil Primož Ekart
Na fotografiji: mladi udeleženci delavnice
Delavnico sta vodili Zala Ana Štiglic in Monika Pocrnjić
Vodja seminarja: Iva Moberg
Na fotografiji: udeleženki seminarja
Javno predvajanje radijske oddaje, 3. program Radia Slovenija – ARS. Avtorici oddaje: Petra Tanko in Ana Perne
Prenos v živo avtorskega projekta režiserja Kjella Moberga
Predstava Muzikofilija: Zgodbe o glasbi in možganih v režiji Ivane Djilas. Na fotografiji: Aljaž Jovanović, Aleš Valič in Boštjan Gombač
Na fotografiji: Aljaž Jovanović in Aleš Valič
Dokumentarni gledališki projekt
Zasedba: Danilo Hromov, Kseniia Arnaut, Isabel Merkulova, Nadja Kalinjuk, Margarita Pidlužna in Viktor Dikij. Pogovor je vodila Nika Švab
Na fotografiji: Branko Jordan
Produkcija VI. semestra DI, GLR in DSU UL AGRFT
Avtorji razstave: Živa Bizovičar, Gaja Filač, Klemen Kovačič, Klara Kuk, Gašper Lovrec, Lea Mihevc, Filip Mramor, Domen Novak, Ivana Percan Kodarin, Tina Resman, Iva Štefanija Slosar, Jure Žavbi, Veronika Železnik in Blaž Dolenc
Na fotografiji: Rajko Muršič
Na fotografiji: udeleženci senzorialnega sprehoda
Sodelujoči: Maska, Knjižnica MGL, Slovenski gledališki inštitut, Emanat in FBS
Plesni performans Klemna Janežiča v koprodukciji Bunkerja in Zavoda 0.1
Na fotografiji: Klemen Janežič
Premierna uprizoritev produkcije VI. semestra DI, GLR in DSU UL AGRFT. Na fotografiji: Lea Mihevc
Na fotografiji: Lea Mihevc in Blaž Dolenc
Avtorski projekt Boba Jelčića po motivih istoimenske drame Antona Pavloviča Čehova. Na fotografiji: Dušan Gojić, Krešimir Mikić in Iva Jerković
Na fotografiji: Krešimir Mikić, Marin Klišmanić, Dušan Gojić, Iva Jerković in Nina Violić
Na fotografiji organizacijski odbor simpozija: Tomaž Toporišič, Barbara Pia Jenič, Aleš Novak, Mojca Jan Zoran in Rajko Muršič. Organizatorji dogodka: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenski gledališki inštitut SLOGI, Senzorium, Oddelek za dramaturgijo in uprizoritvene študije ter raziskovalna skupina UL AGRFT, Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo UL FF
Tehnično »zaodrje« streamanja mednarodnega simpozija
Diskusija ob petdesetletnici Gledališča Glej. Gostje: Marko Bulc, Marko Bratuš, Jure Novak in Barbara Poček
Na fotografiji: Nika Dovečar in Nika Šoštarič
Na fotografiji: Zoran Petrovič
Promotorja Maske. Kuratorji razstave: Janez Janša, Pia Brezavšček, Alja Lobnik
Na fotografiji: Toni Soprano Meneglejte (avtorica zasnove razstave, ter oblikovalka prostora) in Aleš Novak, umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje
Na fotografiji: Kristina Aleksova
Zasedba: Tea Rušin, Ksenija Krutova, Laura Orlić, Maria Matarranz de las Heras, Marta Voinea Čavrak, Mao Fujita, Ali Tabbouch, Michele Pastorini, Carlos Huerta Pardo, Nicola Prato, Tilman Patzak, Svebor Zgurić, Maria del Mar Hernandez
Na fotografiji: Petja Labović, povezovalec podelitve Borštnikovega prstana
Na fotografiji: Aleš Novak, umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje
Na fotografiji: dr. Samo Peter Medved, podžupan Mestne občine Maribor
Na fotografiji: Ignacija Fridl Jarc, državna sekretarka na Ministrstvu za kulturo Republike Slovenije
Na fotografiji: Peter Boštjančič, prejemnik Borštnikovega prstana 2020
Na fotografiji: Peter Ternovšek in Peter Boštjančič, prejemnik Borštnikovega prstana 2020
Na fotografiji: Peter Ternovšek in Peter Boštjančič, prejemnik Borštnikovega prstana 2020
Na fotografiji: Peter Boštjančič, prejemnik Borštnikovega prstana 2020 in igralska ekipa Drame SNG Maribor
Na fotografiji: Nika Šoštarič, Irina Arapova, Aleš Novak (umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje), Anastazija Leščak, Mateja Fištravec, Eva Karolina Soršak (prva vrsta), Marja Guček (koordinatorica prostovoljcev), Vita Lara Selinšek, Nina Slanič, Barbara Zupančič (druga vrsta), Zala Reich, Gašper Žerjal, Davorin Juhart (tretja vrsta)
Na fotografiji: Mojca Hadela, Marja Guček, Aleš Novak (umetniški direktor FBS), Martina Magdič, Mojca Redjko, Adrijana Kos, Daša Šprinčnik, Mojca Kolar, Matic Gselman, Ana Gabrovec, Matic Kašnik in Rok Bozovičar
Prvi dan 55. Festivala Borštnikovo srečanje
Drugi dan 55. Festivala Borštnikovo srečanje
Tretji dan 55. Festivala Borštnikovo srečanje
Zato sem v gledališču že od vedno po malem outsider, vlekel sem poteze, ki jih mnogi niso hoteli razumeti, in res je, da sem jih ravno zaradi tega neštetokrat dobil po glavi.
Te besede je dramski igralec Peter Boštjančič zapisal v knjižici o svojem igralskem delu, izdani pred dobrimi petnajstimi leti, in zagotovo bi jih ponovil tudi danes, ko prejema največjo nagrado za igralsko ustvarjanje, Borštnikov prstan.
Biti zunaj sistema je bilo njegovo stalno ustvarjalno vodilo, prav tako kot prepričanje, da je »biti igralec [...] najbolj samotna stvar na svetu«, vendar je oboje hočeš nočeš treba razumeti kot paradoks, saj sam po drugi strani nenehno poudarja, da ni igre brez soigre in predvsem ne brez gledalca, ki je igralčev »zadnji sodnik«.
Podobnih ustvarjalnih paradoksov je v igralskem opusu Petra Boštjančiča še veliko. Svojo gledališko pot je začel v igralski šoli Jožeta Zupana, delujoči v okviru amaterskega gledališča Slava Klavora, a se po končani gimnaziji ni takoj odločil za študij dramske igre, temveč je vpisal primerjalno književnost na ljubljanski Filozofski fakulteti. Literatura, predvsem ruska klasika, ostaja njegova velika ljubezen, zato morda ni nenavadno, da se Dušana Pirjevca, profesorja na primerjalni, spomni veliko raje kakor mentorjev na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, kamor se je vpisal leta 1972.
Študij dramske igre je zaključil leta 1976 z vlogo jeznega mladeniča in upornika brez razloga Cliffa Lewisa v Osbornovi igri Ozri se v gnevu, ki ga je najbrž zaznamovala za vse življenje. Kritiki njegovih kasnejših vlog so namreč pogosto opozarjali prav na Boštjančičevo »poudarjeno jezno mladeništvo« (Mirko Topalović) pa na njegovo »notranjo mladeniško razrvanost« (Tom Wingfield), »eksplozivnost v nepotešenem hrepenenju« (Roman) in podobno.
Druga vloga, ki ga je že iz študijskih časov brez prestanka spremljala, je Hamlet. Igral ga je kot študent na akademiji in zanj prejel študentsko Prešernovo nagrado in odigral ga je ponovno čez pet let v sezoni 1980/81 v Slovenskem ljudskem gledališču Celje ter zanj prejel nagrado za mladega igralca na Borštnikovem srečanju. Kritik Andrej Inkret je posvetil tej vlogi praktično celotno kritiko uprizoritve in pri tem natančno opredelil ne samo Boštjančičev dramski lik, temveč tudi njegov igralski karakter in nemara celo nadaljnjo igralsko pot:
Tako hodi zamišljen iz prizora v prizor – zdaj popadljiv kot pes, grozeč, na videz nevaren, zdaj poln ciničnega posmeha, zdaj spet razklan z obupom in grozo – vseskoz pa samoten, do kraja sam.
Zamišljenost, popadljivost, nevarnost, posmehljivost, razklanost in samotnost – to so zagotovo ustrezna poimenovanja Boštjančičeve hamletovske igre zlasti v njegovem prvem obdobju, ko se je ob začetku leta 1977 redno zaposlil v celjskem gledališču. Tam je kmalu postal nosilec repertoarja s celo paleto pomembnih nastopov. Tako je bil sodnik Hathorne v Millerjevih Salemskih čarovnicah, Mirko Topalović v Kovačevićevi komediji Maratonci tečejo častni krog (oboje 1976/77), Krsman Vučetić v Novkovićevem Kamnu za pod glavo (1978/79), Jurij v Lužanovem Rdečem mlinu (1979/80), Branko Mitić v Jovanovićevi Prevzgoji srca (Karamazovih, 1980/81), Evto v Stefanovskega Letu na mestu (1982/83), Ruy Blas v istoimenski Hugojevi tragediji, Škof Tomaž Hren v istoimenski Poniževi drami (oboje 1983/84), Aleksej pl. Gornik v Cankarjevi komediji Za narodov blagor (1984/85), Hudabivški Primož v Lainščkovih Samorastnežih (1985/86), Orsino v Shakespearovi komediji Kar hočete (1986/87), Deeley v Pinterjevih Starih časih, Tom Wingfield v Williamsovi Stekleni menažeriji (oboje 1987/88), Jazon v Zajčevi Medeji, Leonardo v Lorcovi Krvavi svatbi (oboje 1988/89), Roman v Kodričevi igri Vida vidim in Edmond v istoimenski Mametovi igri (oboje 1989/90).
V svojem drugem celjskem obdobju (med letoma 1992 in 1996), po krajši mariborski epizodi, je bil Boštjančič Karl Moor v Schillerjevih Razbojnikih, Aron Salobir v Novačanovem Hermanu Celjskem (oboje 1992/93), Matiček v Linhartovi komediji Ta veseli dan ali Matiček se ženi (1993/94), Shylock v Shakespearovem Beneškem trgovcu in Friderik II. v Župančičevi Veroniki Deseniški (oboje 1994/95). Vlog v Boštjančičevem igralskem življenju se je nabralo več kakor sto in težko – pa tudi nesmiselno – bi bilo našteti prav vse, med njimi nikakor niso samo nosilne ali velike, temveč prav tako manjše, epizodne vloge in tudi vloge v otroških predstavah.
Bolj pomembna se zdi njihova vsebina. Spomnimo se na samo nekaj najznačilnejših kritiških oznak Boštjančičeve igre iz tistega in nekoliko kasnejšega časa: »brez pretiranih zunanjih poudarkov v sebi trden in zanesljiv človek moči in oblasti« (Škof Tomaž Hren), ki ostaja »vseskozi v živi prezenci«, »predvsem pa je vse od igrivega začetka [...] do bolečega končnega poraza hkrati igralec in ujetnik svoje usode« (Deeley), odlikuje ga »suverena, nemalokrat kar pretirano samozavestna drža, a hkrati nenehno čudenje«, je »krotilec lastnega, nekoč najbrž bistveno bolj iskrivega temperamenta, vendar zdaj [...] očitno že popolnoma načetega« (Jerry), v njegovi vlogi je čutiti »gnevni jok, ki ga nihče ne sliši in ga skriva celo pred seboj« (Astrov), pa »dihotomijo jug–sever v njegovi igralski naturi« (Angelo) ali »ritualno fizičnost in presunljivo preprostost« (Kadmos).
Iz povedanega lahko izluščimo še drugačno zaporedje imen za Boštjančičevo igro: odsotnost zunanjih poudarkov, živa prezenca, dvojnost med igro in usodo, čudenje, krotenje iskrivega temperamenta, gnev in jok, dihotomija jug-sever, ritualna fizičnost in presunljiva preprostost ... V tem zaporedju se brez dvoma skriva druga plat Boštjančičevega igralskega paradoksa, ki izhaja iz njegovega skrajno resnega, domala ontološkega razumevanja igre kot umetniškega ustvarjanja – najprej pa trdega dela:
Nimam se za umetnika, ampak za delavca,
je nekoč izjavil, a – dodajmo – delavca, ki se nenehno zaveda bivanjske teže, profesionalne resnosti in etične odgovornosti igre, ki jo praviloma spremljajo nezadovoljnost, dvom, strah in vztrajno iskanje smisla. »Kot da mi gre za življenje ali smrt,« je njegov slikovit, ultimativen komentar lastnega spopadanja z vlogo.
Že v svojem celjskem obdobju je Peter Boštjančič gostoval v Drami Slovenskega narodnega gledališča Maribor, obe gledališči pa – ob še nekaj gostovanjih v drugih slovenskih teatrih – pomenita njegov resnični igralski dom. Mimogrede: še čisto na začetku svoje igralske poti, leta 1976, je odigral dve vlogi v obeh gledališčih tako rekoč hkrati, s samo dvomesečno razliko, a takrat je zmagalo SLG Celje ... Na povabilo umetniškega vodje Vilija Ravnjaka ob koncu 80. let prejšnjega stoletja je med drugim odigral Nadvojvodo Viscontija in Ivana Marojevića v Prokićevem Metastabilnem graalu (1986/87), Saljonija v Treh sestrah Čehova (1987/88) in Vikonta de Valmonta v de Laclosovih in Hamptonovih Nevarnih razmerjih (1988/89). Na povabilo umetniškega vodje Tomaža Pandurja v začetku 90. let pa se je za kratek čas v mariborski Drami tudi zaposlil in tam med drugim odigral Tamburmajorja v Büchnerjevem Vojčku (1990/91), Preliha v Grumovem in Freyevem Dogodku v mestu Gogi, Garcio v Pandurjevi Carmen (oboje 1991/92). Ker ni prenesel »estetske in miselne unifikacije« Pandurjevega gledališča, se je po dveh sezonah vrnil v Celje.
Za vloge Viscontija, Marojevića in Saljonija je leta 1988 prejel nagrado Prešernovega sklada, ki je samo ena izmed številnih nagrad, prejetih za igralsko delo. Morda njegov nastop v Graalu najbolje opiše Ravnjak:
Nepozaben je bil npr. Peter Boštjančič, ki je v drugem delu govoril monolog o bedi našega življenja. [...] V dvorani je bila vedno smrtna tišina. Gledalci so preprosto občutili, da gre zares, občutili, da to, kar govori, ni neka odmaknjena, domišljijska umetnost, ampak resničnost, ki jo živimo.
Po letu 1996 se je Boštjančič za stalno preselil v Maribor in tam v sledečih dveh desetletjih zaokrožil svoje zrelo igralsko obdobje. V tem času je izpopolnil igralsko metodo, nemalo zaslug za to ima tudi njegovo mentorsko in režisersko delo z mladimi ljubitelji v Studiu gledališče, ki ga je ustanovil leta 1998. Čeprav je Boštjančič že kot mlad igralec učinkovito združeval telesno in govorno plat vloge in je v tem pogledu zagotovo predhodnik današnjih fizičnih igralcev, je zanj vir gledališča drama, torej tekst, dialog, odnosi med dramskimi liki. A nikdar drama kot suhoparna literatura, temveč kot živi zapis življenja, kot pogoj za živost gledališča, lika, igre, na katero se odziva tudi gledalec. Zato Boštjančič na odru vedno ustvari tudi fizično prepoznaven lik, z nezgrešljivo, zanj specifično držo, ki na sebi nosi enako intenzivno dramsko napetost kot besedilo samo. In zato je lahko kritik ob njegovem Johnu Proctorju zapisal, da Boštjančič svoj lik »z navidezno mirnostjo in posameznimi izbruhi [...] napoveduje kot tempirano bombo, ki ji ratio nikoli ne pusti prav eksplodirati«, vendar »Proctorjev liberalizem naseli najprej v telo, šele potem daje vrsto mislim«.
To je bilo obdobje Boštjančičevih notranjih potovanj po gledališču, umikov – tudi pobegov – navznoter, do centra vloge ali igre in nestrpnega pričakovanja trenutka, ko se igra rodi iz ničte točke, z drugimi besedami: iz življenja samega. Pri tem je nepopustljiv, na prvi pogled morda dogmatičen, a v resnici vselej odprt v življenje, kamor poleg resnosti sodita tudi veselje in užitek. Tako ni nič čudnega, če igralstva ne razume kot pretežno tragičnega poklica, v nujnem minevanju – igre in življenja – je namreč po njegovih besedah neizmeren čar. In zato Boštjančič brez zadržkov nastopa tudi v komedijah, v katerih je njegov široki smeh nenavadno nalezljiv, pa čeprav se včasih zazdi, da globoko v njem tiči slutnja bolečine ...
V svojem drugem mariborskem obdobju je bil Boštjančič Astrov v Stričku Vanji Čehova, John Proctor v Millerjevem Lovu na čarovnice, Angelo v Bettijevem Zločinu na Kozjem otoku (vse 1997/98), Kadmos v Evripidovih Bakhah (1998/99), Poveljnik straže v Bojetujeve Filio ni doma (1999/2000), Antonio Salieri v Shafferjevem Amadeusu (2000/01), Oče v Strindbergovem Igranju z ognjem (2001/02), Howard Hogan in Dr. Nestor v Silverjevih Debeluhih v krilcih (2002/03), Moški v Fossejevem Jesenskem snu, Brivec Šu Fu v Brechtovem Dobrem človeku iz Sečuana (oboje 2003/04), Gloster in Richard III. v Shakespearovi istoimenski tragediji (2004/05), Bohr v Fraynovem Kopenhagnu, Maks Kosi v Partljičevi komediji Za nacionalni interes (oboje 2006/07), Mitch v Williamsovem Tramvaju Poželenje (2007/08), dr. Pavel Gruden v Cankarjevem Narodovem blagru, Pangloss v Voltairovem Kandidu ali optimizmu (oboje 2008/09), Nevestin oče v Brechtovi Malomeščanski svatbi (2009/10), Teiresias v Smoletovi Antigoni (2010/11), Poncij Pilat in Berlioz v Mojstru in Margareti (2012/13) ter Sobakévič v Mrtvih dušah Bulgakova (2013/14), Rosig v Canettijevi Ohceti (2014/15), Kreon v Evripidovi Medeji, Prior v Strniševih Ljudožercih (2016/17) in Jakob v Partljič-Gazvodovih Mostovih in bogovih (2019/20).
Tudi v teh nastopih kritiki in kritičarke vidijo več kakor samo utelešenje dramskih likov. Kritičarka tako pri Salieriju opozori na Boštjančičevo obvladanost, ki ne pozna patetike, navzven je miren, navznoter pa razjeden. Kritičarki v Boštjančičevih vlogah v dveh Partljičevih igrah pa vidita prva lik, ki mu »za masko poslovneža uspe odstreti tenčico osebnega podvomljenja, izgubljenosti sodobnega človeka in mero negotovosti v družbi materialnih vrednosti brez trdnih vrednot« (Maks Kosi), in druga »utelešenje partljičevskega duha na odru [...] vez z minulostjo v vseh pogledih«, Boštjančičev lik pa je »poročevalec in živa priča partljičevske epohe [...] najsugestivnejša, najpretresljivejša figura od vseh« (Jakob). Svojevrstno preseganje vloge vidi kritik tudi v njegovi stvaritvi Riharda III.:
Monolitni figuri do samouničenja zvestega uresničevalca volje do moči je dal mefistovske poteze izvrženca iz paradiža, a v njej odseval tudi veščine današnjih medijskih vračev zla.
Biti več od igre, večji od igralca v sebi? Nemara je res ravno nasprotno: zbližati igro z življenjem in življenje povzdigniti na raven umetnosti.
Fascinirajo me drame, ki jih je mogoče razbrati z obrazov ljudi, jih razumeti iz nekaj golih besed, ki mi jih mimogrede izrečejo. Uživam ob pogledu na nemo misel, ki šele išče besedo, in v tem trenutku vidim svoj igralski princip, ki naj bi z empatijo prodrl vanje.
Peter Boštjančič je opazen del svojega igralskega opusa ustvaril tudi v slovenskem filmu in na televiziji. Tako je bil med drugim Emil v Jurjaševičevem delu filmskega omnibusa Trije prispevki k slovenski blaznosti (1983), Sebastijan Krelj v Stojanovem Heretiku (1986), Laco v Jurjaševičevih Ljubeznih Blanke Kolak (1987), Jacobus Gallus v Žižkovi istoimenski televizijski nadaljevanki (1991), Debeli Babič v Mlakarjevem Halgatu (1994), Trstenjak v Štigličevi televizijski Poletni idili (1997) in Jože v Šmidovem Breznu (1998).
Pot od mladega igralca, ki verjame, da še obstaja možnost spreminjanja sveta, do zrelega igralca, ki v to možnost ne verjame več, kljub temu pa ohrani vero v življenje, gledališče in predvsem vase in v lastno samoto, je Peter Boštjančič prehodil v velikem in – ponovimo – paradoksnem loku: svetu se vendarle ni odpovedal, še dodaten dokaz za to sta njegova brezkompromisna družbena kritičnost in angažiranost. Nekdanji jezni mladenič se potemtakem ni izgubil in tudi Boštjančičeva zrela umetniška figura ohranja sledi njegovega nekdanjega uporništva, le da je razlog za uporništvo zdaj oprijemljivejši, upor sam pa je dobil nov, veliko usodnejši smisel. Morda pa je to tista življenjska vloga, za katero – kolikor ga poznamo – nikdar ni prenehal upati, da ga »še vedno nekje čaka« ...
Blaž Lukan
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Vitez Oliver Telban) in Mira Lampe Vujičić (Klara) v študijski produkciji Leda (2. dejanje) pod mentorstvom izred. prof. Franceta Jamnika. Izpitni nastop II. letnika iz dramske igre
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Lucky). Izpitni nastop III. letnika dramske igre pod vodstvom izred. prof. Franceta Jamnika.
Na fotografiji: Mira Lampe Vujičić (Kraljica) in Peter Boštjančič (Hamlet) v študijski produkciji Hamlet (III. dejanje, 4. prizor). Delni izpit iz dramske igre III pod vodstvom izred. prof. Franceta Jamnika.
Na fotografiji: Mira Lampe Vujičić (Sonja) in Peter Boštjančič (Astrof) v uprizoritvi Striček Vanja. Izpitni nastop iz dramske igre III pod vodstvom izred. prof. Franceta Jamnika.
Na fotografiji: Marjan Trobec (Jimmy Porter), Milada Kalezić (Helena Charles) in Peter Boštjančič (Cliff Lewis) v uprizoritvi Ozri se v gnevu v režiji Marjana Bevka (takratnega absolventa gledališke režije). Študijska produkcija Ozri se v gnevu je nastopila tudi na Borštnikovem srečanju leta 1976.
Na fotografiji: Aleš Valič (vojak), Peter Boštjančič (vojak), Jože Lončina (Montano), Vladimir Skrbinšek (Jago), Janez Eržen (Cassio), Jože Pavšič (vojak) in Srečo Špik (vojak) v predstavi Othello v režiji Francija Križaja
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Tanasko) in Roman Lavrač (Manojlo) v predstavi Čudež v Šarganu v režiji Voje Soldatovića
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Mirko Topalović) in Ljerka Belak (Kristina) v predstavi Maratonci tečejo častni krog v režiji Vide Ognjenović
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Branko Mitić), Bogomir Veras (Janez Mitić), Jana Šmid (Olga Mitić) in Miro Podjed (Dejan Mitić) v predstavi Prevzgoja srca (Karamazovi) v režiji Mileta Koruna
Na fotografiji: Bogomir Veras (Gildenstern), Peter Boštjančič (Hamlet), Borut Alujevič (Rozenkranc), Janez Bermež (prvi igralec, duh, Stotnik), Bruno Baranović (drugi igralec) v predstavi Hamlet v režiji Vide Ognjenović
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Jakob) in Ljerka Belak (hči) v predstavi Jakob in njegov gospodar v režiji Francija Križaja
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Ruy Blas) v predstavi Ruy Blas v režiji Andreja Hienga
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Thomas Mendip) v predstavi Gospa ne bo zgorela v režiji Dušana Mlakarja
V sredini Peter Boštjančič v predstavi Metastabilni graal v režiji Jovice Pavića
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Jazon) in Vesna Jevnikar (Glauka) v predstavi Medeja v režiji Francija Križaja
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Vikont de Valmont) in Minu Kjuder (Markiza de Merteuil) v predstavi Nevarna razmerja v režiji Mira Medjimoreca
Na fotografiji: Janez Starina (Gospod zasebnik), Metka Franko (prvo dekle), Peter Boštjančič (Mihael Grant), Dragica Kokot (drugo dekle) in Ivo Barišič (advokat) v predstavi Vida Grantova v režiji Katje Pegan
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Edmond) in Irena Mihelič (Animirka, dekle iz peep-showa) v predstavi Edmond v režiji Jovica Pavića
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Komi Otmar Prelih) v predstavi Dogodek v mestu Gogi v režiji Damirja Zlatarja Freya
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Tamburmajor), Ksenija Mišič (Marija) in Zvone Funda (v ozadju) v predstavi Vojček v režiji Paola Magellija
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Shylock) in Stane Potisk (Tubal) v predstavi Beneški trgovec v režiji Ivice Kunčevića
Na fotografiji: Mirjana Šajinović (Johana), Jure Ivanušič (Johannes), Zoran More (Gougou), Irena Varga (Luiza), Davor Herga (Pschirer), Miloš Battelino (Baal), Peter Boštjančič (Bolleboll), Iztok Bevk (mladi umetnik), Maša Židanik (Zofija Dechant) in Alojz Svete (John) v predstavi Baal v režiji Jerneja Lorencija
Na fotografiji: Milada Kalezić (Elizabeth Proctor) in Peter Boštjančič (John Proctor) v predstavi Lov na čarovnice v režiji Zvoneta Šedlbauerja
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Astrov M. Lvovič) v predstavi Striček Vanja v režiji Branka Kraljeviča
Na fotografiji: Alojz Svete (Mandrake) in Peter Boštjančič (upravnik) v predstavi King Kong Palace v režiji Nenni Delmestre
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Kadmos) in Peter Ternovšek (Teiresias) v predstavi Bakhe v režiji Jerneja Lorencija
Na fotografiji: Irena Mihelič (Agata) in Peter Boštjančič (Angelo) v predstavi Zločin na Kozjem otoku v režiji Aleša Novaka
Na fotografiji: Iva Zupančič (Helena Brass) in Peter Boštjančič (poveljnik straže) v avtorskem projektu Damirja Zlatarja Freya Filio ni doma v režiji Bojana Maroševiča
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Glamis, prvi služabnik) in Peter Ternovšek (Kandor, drugi služabnik) v predstavi Makbet v režiji Sebastijana Horvata
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Antonio Salieri) in Jure Ivanušič (Wolfgang Amadeus Mozart) v predstavi AMADEUS v režiji Sebastijana Horvata. Projekt SNG Maribor ob 80-letnici gledališča.
Na fotografiji: Tadej Toš (Bishop Hogan), Peter Boštjančič (Dr. Nestor in Howard Hogan) in Milada Kalezić (Phyllis Hogan) v predstavi Debeluhi v krilcih v režiji Samota M. Strelca
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Žužek) in Miloš Battelino (Zmešnava) v predstavi Ta veseli dan ali Matiček se ženi v režiji Matjaža Latina
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Ivek, Rafko) in Vlado Novak (Albin, Branko) v predstavi Štefka Milan v režiji Matjaža Latina
Na fotografiji: Peter Boštjančič (brivec Šu Fu) v predstavi Dobri človek iz Sečuana v režiji Ivane Vujić
Na fotografiji: Zvezdana Mlakar in Peter Boštjančič v predstavi Jesenski sen v režiji Eduarda Milerja
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Gloster, Richard III.) in Pia Zemljič (Ana) v predstavi Rihard III. v režiji Eduarda Milerja
Na fotografiji: Peter Boštjančič (moški, Ondra, Samo Benedičič) v predstavi Severni sij v režiji Mileta Koruna
Na fotografiji: Peter Boštjančič (nadučitelj) in Gojmir Lešnjak Gojc (Komar) v predstavi Hlapci.pdf v režiji Samota M. Strelca
Na fotografiji: Kristijan Ostanek (Anton), Peter Boštjančič (star romar) in Nenad Nešo Tokalić (Hermann) v predstavi Avtobus v režiji Samuela Schwarza
Na fotografiji: Mirjana Šajinović (Elektra) in Peter Boštjančič (sel) v predstavi Orest v režiji Hansgüntherja Heymeja
Na fotografiji: Peter Boštjančič in Tadej Toš v predstavi Stroj Hamlet v režiji Samota M. Strelca
Na fotografiji: Peter Boštjančič v predstavi Živalska farma v priredbi Damirja Zlatarja Freya in Gašperja Maleja
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Maks Kosi) v predstavi Za nacionalni interes v režiji Jaše Jamnika
Na fotografiji: Radko Polič (Heisenberg), Veronika Drolc (Margarethe) in Peter Boštjančič (Bohr) v predstavi Kopenhagen v režiji Sebastijana Horvata
Na fotografiji: Bojan Maroševič (Kalander), Peter Boštjančič (dr. Pavel Gruden), Miloš Battelino (profesor Kremžar) in Nataša Matjašec Rošker (Helena) v predstavi Za narodov blagor v režiji Sebastijana Horvata
Na fotografiji: Matej Recer (Antonio, samozvani milanski knez), Kristijan Ostanek (Sebastian), Davor Herga (Francisco, dvorjan), Peter Boštjančič (Alonso, neapeljski kralj), Sandi Pavlin (Gonzalo, pošten star svetnik) in Nejc Ropret (Adrian, dvorjan) v predstavi Vihar v režiji Vita Tauferja. Koprodukcija Slovenskega mladinskega gledališča, Slovenskega narodnega gledališča Maribor, Cankarjevega doma in Slovenskega stalnega gledališča Trst.
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Mitch) in Ksenija Mišič (Blanche) v predstavi Tramvaj Poželenje v režiji Damirja Zlatarja Freya
Na fotografiji: Maša Židanik (sestra), Peter Boštjančič (nevestin oče), Vladimir Vlaškalić (prijatelj) in Matija Stipanič (mlad moški) v predstavi Malomeščanska svatba v režiji Mateje Koležnik
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Giovanni Baglione) in Nataša Matjašec Rošker (gospodična Phyllis) v predstavi Potovanje v Rim (Caravaggio) v režiji Sebastijana Horvata
Na fotografiji: Mateja Pucko (Kunigunda) in Peter Boštjančič (Pangloss) v predstavi Kandid ali optimizem v režiji Ivane Djilas
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Teiresias) v predstavi Antigona v režiji Andreja Jake Vojevca
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Jean, Kreon) v predstavi Paradoks o igralcu v režiji Sebastijana Horvata
Na fotografiji: Nenad Nešo Tokalić (Hipolita), Matija Stipanič (Lisander), Irena Mihelič (vila) in Peter Boštjančič (Tezej) v predstavi Sen kresne noči v režiji Damirja Zlatarja Freya
Na fotografiji: Branko Jordan (Mojster, Bulgakov, Ješua) in Peter Boštjančič (Poncij Pilat, Berlioz) v predstavi Mojster in Margareta v režiji Janusza Kice
Na fotografiji: Peter Boštjančič (župan) in Benjamin Krnetić (Peter) v predstavi Pohujšanje v dolini šentflorjanski v režiji Janusza Kice
Na fotografiji: Nika Rozman (Lulu) in Peter Boštjančič (višji zdravstveni svetnik dr. Goll), v ozadju Vladimir Vlaškalić (Alwa Schöning) v predstavi Lulu v režiji Diega De Brea
Na fotografiji: Peter Boštjančič (Sobakévič Mihaíl Semjónovič, posestnik) in Vlado Novak (Číčikov Pável Ivánovič) v predstavi Mrtve duše v režiji Ivana Popovskega
Na fotografiji: Nataša Matjašec Rošker (Lucia) in Peter Boštjančič (Max) v predstavi Nočni portir v režiji None Ciobanu. Po motivih iz filma Il portiere di notte, scenariju Liliane Cavani, Barbare Alberti, Amedea V. Paganija, Itala Moscatija in citatih iz drame Kvartet Heinerja Müllerja adaptirala Nona Ciobanu
Strokovna žirija za podelitev Borštnikovega prstana (Ira Ratej, Mojca Jan Zoran, Tomaž Toporišič, Marinka Štern in Aleš Novak) je odločila, da Borštnikov prstan 2020 prejme igralec Peter Boštjančič.
55. Festival Borštnikovo srečanje se je pričel v ponedeljek, 12. oktobra 2020, in predčasno zaključil v petek, 16. oktobra 2020. Zaradi poslabšanja epidemiološke situacije, sprejetih ukrepov in priporočil Vlade RS ter na predlog kolegija direktorjev slovenskih gledališč smo v soglasju z Ministrstvom za kulturo in Mestno občino Maribor sprejeli odločitev, da ne izvedemo osrednjega dela festivala s tekmovalnim programom in letošnjo festivalsko edicijo predčasno zaključimo s slavnostnim dogodkom - predstavo Plameneča voda ter podelitvijo Borštnikovega prstana vrhunskemu igralcu Petru Boštjančiču. Na festivalu so se do prekinitve zvrstili devet gledaliških predstav in številni festivalski dogodki v uvodnih sklopih.
Realizirali smo Mlado gledališče in Študentsko gledališče kot uvodna festivalska programska sklopa, ter del spremljevalnega in strokovnega programa. Izdali smo načrtovane festivalske publikacije, vključno s knjigo o lanskoletni prejemnici Borštnikovega prstana Marinki Štern.