V letu 2014, ko mineva deset let od smrti Rudija Šeliga, smo na SiGledal postavili v pričujočo e-razstavo izbrana digitalizirana gradiva, ki se nanašajo na uprizoritve njegovih dramskih besedil na slovenskih odrih. Naj podobe, ki jih je ujelo fotografsko oko in oko kamere, obudijo spomin na vrsto uprizoritev, ki so vsaka po svoje zaznamovale slovensko gledališko pokrajino druge polovice minulega stoletja.
 
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Chris Johnson, fotografija 1 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Chris Johnson, fotografija 2 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Chris Johnson, fotografija 3 / Zgodovinski Arhiv Celje
Na fotografiji: Milada Kalezić (Darinka).
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Chris Johnson, fotografija 4 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Chris Johnson, fotografija 5 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Chris Johnson, fotografija 6 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Chris Johnson, fotografija 7 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Chris Johnson, fotografija 8 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 1 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 2 / Zgodovinski Arhiv Celje
Na fotografiji: Milada Kalezič (Darinka).
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 3 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 4 / Zgodovinski Arhiv Celje
Na fotografiji: Milada Kalezić (Darinka).
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 5 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 6 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 7 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 8 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 9 / Zgodovinski Arhiv Celje
Na fotografiji: Milada Kalezić (Darinka).
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 10 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 11 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 12 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 13 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 14 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 15 / Zgodovinski Arhiv Celje
Na fotografiji: Milada Kalezić
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 16 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 17 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 18 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 19 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 20 / Zgodovinski Arhiv Celje
Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče, SLG Celje, 1977, Viktor Berk, fotografija 21 / Zgodovinski Arhiv Celje
Gledališki list Slovenskega ljudskega gledališča Celje, sezona 1977/78, št. 2, Rudi Šeligo: Čarovnica iz Zgornje Davče / foto: Berk, Viktor / Slovensko ljudsko gledališče Celje
Vsebuje prispevke: Od jezika k subjektu / Janez Pipan; Nekaj načelnih vprašanj o lektorskem delu ob Lužanovi Zambiji / Janko Moder; O kulturi ustvarjalnega govora v gledališču / Majda Križaj; Jadrati poševno v bit / Marko Slodnjak PDF
Rudi Šeligo: Lepa Vida, Drama SNG Maribor, 1979 / Slovenski gledališki muzej
Odlomki iz videoposnetka predstave Lepa Vida, Drama SNG Maribor, 1979.
Rudi Šeligo: Lepa Vida, Drama SNG Maribor, 1979, Fotografija 1 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Janez Jemec
Rudi Šeligo: Lepa Vida, Drama SNG Maribor, 1979, Fotografija 2 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Janez Jemec
Na fotografiji: Minu Kjuder (Lepa Vida).
Rudi Šeligo: Lepa Vida, Drama SNG Maribor, 1979, Fotografija 3 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Janez Jemec
Rudi Šeligo: Lepa Vida, Drama SNG Maribor, 1979, Fotografija 4 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Janez Jemec
Na fotografiji: Minu Kjuder (Lepa Vida).
Rudi Šeligo: Lepa Vida, Drama SNG Maribor, 1979, Fotografija 5 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Janez Jemec
Na fotografiji: Minu Kjuder (Lepa Vida).
Rudi Šeligo: Lepa Vida, Drama SNG Maribor, 1979, Fotografija 6 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Janez Jemec
Na fotografiji: Minu Kjuder (Lepa Vida).
Rudi Šeligo: Lepa Vida, Drama SNG Maribor, 1979, Fotografija 7 / Arhiv Drame SNG Maribor, Foto: Janez Jemec
Na fotografiji: Evgen Car, Minu Kjuder, Franci Križaj - zakulisje
Gledališki list Drame SNG Maribor, sezona 1978/79, št. 6, Rudi Šeligo: Lepa vida / Arhiv SNG Maribor
Vsebina: Odprto pismo Rudiju Šeligu in Pavlu Lužanu / Bojan Štih; Krotka, srednje kratka zgodba o mariborski Lepi Vidi / Taras Kermauner; Jezikovnozvrstna določila Šeligove Lepe Vide / Nada Šumi; Aktualizacija sodobnosti v dramah zadnjeh let / Malina Schmidt; Gledališki vtisi iz Gottwaldovega / Juro Kislinger; Pogumen človek sem : pogovor z Boyem Gobertom, ravnateljem gledališča Thalia v Hamburgu; Grša stran resnice ... / Dušan Mevlja PDF
 
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984 / Slovenski gledališki muzej
Odlomki iz videoposnetka predstave Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984.
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 1 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Miha Kralj (Darko, sin Ane in Mirka) in Draga Potočnjak
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 2 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Milena Zupančič (Ana, poklicna revolucionarka), Aljoša Rebolj (Veljko, sin Ane in Mirka).
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 3 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Aljoša Rebolj (Veljko, sin Ane in Mirka), Milena Zupančič (Ana, poklicna revolucionarka).
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 4 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Milena Zupančič (Ana, poklicna revolucionarka), Draga Potočnjak.
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 5 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Milena Zupančič (Ana, poklicna revolucionarka).
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 6 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Miloš Battelino (Major NKVD).
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 7 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Miha Kralj (Darko, sin Ane in Mirka), Rok Glavan (Vladlen, otrok v domu).
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 8 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Miodrag Krivokapić (Sekretar partije (pozneje eden od kaznjencev)), Milena Zupančič (Ana, poklicna revolucionarka), Miloš Battelino (Major NKVD).
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 9 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Miodrag Krivokapić (Sekretar partije (pozneje eden od kaznjencev)), Milena Zupančič (Ana, poklicna revolucionarka).
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 10 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Jožef Ropoša (Taboriščni mehanik, kaznjenec), Milena Zupančič (Ana, poklicna revolucionarka).
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 11 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Milena Zupančič (Ana, poklicna revolucionarka), Draga Potočnjak.
Rudi Šeligo: Ana, Slovensko mladinsko gledališče, 1984, Fotografija 12 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Draga Potočnjak (Elektrika), Miodrag Krivokapić (Sekretar partije (pozneje eden od kaznjencev)), Milena Grm (Vzgojiteljica), Milena Zupančič (Ana, poklicna revolucionarka).
Program Slovenskega mladinskega gledališča, sezona 1983/84, predstava Rudi Šeligo: Ana / foto: Vipotnik, Matjaž / foto: Antič, Igor / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča
Vsebina: O tretjem delu drame in življenja / Rudi Šeligo; Visoka šola sadizma / Vlado Oreški, Milan Nikolić; Taboriščni vsakdan / France Klopčič PDF
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987 / Slovenski gledališki muzej
Odlomki iz videoposnetka predstave Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987.
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 1 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Gojmir Lešnjak (Andrej Temlin, 38 let), Jožef Ropoša (Muto, 22 let), Tine Oman (Fedran, blizu 60 let), Damjana Černe (Brina Temlin, 38 let), Milena Grm (Eva Grintovec, čez 40 let).
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 2 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Milena Grm (Eva Grintovec, čez 40 let), Gojmir Lešnjak (Andrej Temlin, 38 let), Miloš Battelino (Dorn, 28 let), Jožef Ropoša (Muto, 22 let), Boris Cavazza (Gartner, blizu 60 let), Tine Oman (Fedran, blizu 60 let), Jadranka Tomažič (Veronika, 30 let).
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 3 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Jadranka Tomažič (Veronika, 30 let), Gojmir Lešnjak (Andrej Temlin, 38 let), Damjana Černe (Brina Temlin, 38 let), Članica ansambla Arruba (Nuška, 20 let).
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 4 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Jožef Ropoša (Muto, 22 let), Jadranka Tomažič (Veronika, 30 let), Tine Oman (Fedran, blizu 60 let).
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 5 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Jadranka Tomažič (Veronika, 30 let).
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 6 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Barbara Drnač, Romana Javornik, Nataša Jelič, Mirjam Podobnik, Helena Pavlovič (Anuška, 20 let)
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 7 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Miloš Battelino (Dorn, 28 let), Boris Cavazza (Gartner, blizu 60 let), Milena Grm (Eva Grintovec, čez 40 let), Tine Oman (Fedran, blizu 60 let), Jadranka Tomažič (Veronika, 30 let).
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 8 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Jadranka Tomažič (Veronika, 30 let), Milena Grm (Eva Grintovec, čez 40 let), Damjana Černe (Brina Temlin, 38 let).
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 9 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Boris Cavazza (Gartner, blizu 60 let).
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 10 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Milena Grm (Eva Grintovec, čez 40 let), Miloš Battelino (Dorn, 28 let), Gojmir Lešnjak (Andrej Temlin, 38 let), Jožef Ropoša (Muto, 22 let), Boris Cavazza (Gartner, blizu 60 let), Tine Oman (Fedran, blizu 60 let), Jadranka Tomažič (Veronika, 30 let).
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 11 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Jožef Ropoša (Muto, 22 let).
Rudi Šeligo: Slovenska savna, Slovensko mladinsko gledališče, 1987, Fotografija 12 / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Miloš Battelino (Dorn, 28 let), Gojmir Lešnjak (Andrej Temlin, 38 let).
Program Slovenskega mladinskega gledališča, sezona 1988/87, predstava Rudi Šeligo: Slovenska savna / foto: Antič, Igor / foto: Stojko, Tone / Arhiv Slovenskega mladinskega gledališča
Vsebina: Vse skupaj je samo še smešno : pogovor dramaturgov SMG z Rudijem Šeligom; Še, še udari, jagnje / Ivo Svetina; Pasijonska igra Nočnosti : o drami Rudija Šeliga Slovenska savna / Lászlo Végél; Duhovna misel pasijonske igre Slovenska savna / Rudi Koncilija; Prispevki za biografijo Borisa Cavazze / Janez Pipan PDF
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988 / Slovenski gledališki muzej
Odlomki iz videoposnetka predstave Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988.
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988 / SNG Drama Ljubljana, Oblikovalec: R. Španzel
Plakat uprizoritve Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988.
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 1 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Veronika Drolc (Geni).
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 2 / Arhiv SNG Drama Ljubljana. Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Veronika Drolc (Geni), Matjaž Tribušon (Abraša).
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 3 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Veronika Drolc (Geni), Silva Čušin (Olga).
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 4 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Igor Samobor (Konstantin), Silva Čušin (Olga) in Ivo Ban (Mitin).
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 5 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Branko Šturbej (Andrej), Veronika Drolc (Geni).
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 5 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Veronika Drolc (Geni), Matjaž Tribušon (Abraša).
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 7 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Matjaž Tribušon (Abraša).
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 8 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Matjaž Tribušon (Abraša), Veronika Drolc (Geni), Ivo Ban (Mitin), Silva Čušin (Olga), Branko Šturbej (Andrej).
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 9 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Silva Čušin (Olga), Ivo Ban (Mitin).
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 10 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Silva Čušin (Olga).
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 11 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Ivo Ban (Mitin), Majda Potokar (Marja).
Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni, SNG Drama Ljubljana, 1988, Fotografija 12 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Igor Antič
Na fotografiji: Branko Šturbej (Andrej), Veronika Drolc (Geni).
Gledališki list Drame SNG v Ljubljani, sezona 1988/89, uprizoritev Rudi Šeligo: Volčji čas ljubezni / foto: Antič, Igor / Slovenski gledališki muzej
Vsebina: Krasni stari in novi svet / Denis Poniž; Pogovor z Rudijem Šeligom na razčlembeni vaji za Vočji čas ljubezni; Avtobiografija / Aleksandra Kollontaj; Položaj ženske v družbenem razvoju / Aleksandra Kollontaj PDF
 
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991 / Prešernovo gledališče Kranj
Odlomki iz videoposnetka predstave Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991.
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991 / Arhiv PG Kranj
Plakat uprizoritve Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991. Oblikoval Jože Logar.
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991, Fotografija 1 / Arhiv PG Kranj, foto: Mihael I.Fock
Na fotografiji: Tine Oman (Predsednik komisije, Kepler, Sekretar), Judita Zidar (Zapisničarka, Kata), Pavle Rakovec (Član komisije, Henrik, Miličnik).
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991, Fotografija 2 / Arhiv Prešernovega gledališča Kranj, Foto: Mihael I. Fock
Na fotografiji: Tine Oman (Predsednik komisije, Kepler, Sekretar), Judita Zidar (Zapisničarka, Kata).
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991, Fotografija 3 / Arhiv Slovenskega gledališkega muzeja, Foto: Mihael I. Fock
Na fotografiji: Pavel Rakovec (Član komisije, Henrik, Miličnik), Judita Zidar (Zapisničarka, Kata), Tine Oman (Predsednik komisije, Kepler, Sekretar).
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991, Fotografija 4 / Arhiv Prešernovega gledališča Kranj, Foto: Mihael I. Fock
Na fotografiji: Judita Zidar (Zapisničarka, Kata).
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991, Fotografija 5 / Arhiv Prešernovega gledališča Kranj, Foto: Mihael I. Fock /
Na fotografiji: Tine Oman (Predsednik komisije, Kepler, Sekretar), Judita Zidar (Zapisničarka, Kata), Pavel Rakovec (Član komisije, Henrik, Miličnik).
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991, Fotografija 6 / Arhiv Prešernovega gledališča Kranj, Foto: Mihael I. Fock
Na fotografiji: Bernarda Oman (Stanovalka I.,II.,III.).
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991, Fotografija 7 / Arhiv Prešernovega gledališča Kranj, Foto: Mihael I. Fock
Na fotografiji: Pavle Rakovec (Član komisije, Henrik, Miličnik), Judita Zidar (Zapisničarka, Kata), Tine Oman (Predsednik komisije, Kepler, Sekretar), Bernarda Oman (Stanovalka I.,II.,III.).
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991, Fotografija 8 / Arhiv Prešernovega gledališča Kranj, Foto: Mihael I. Fock
Na fotografiji: Pavel Rakovec (Član komisije, Henrik, Miličnik), Judita Zidar (Zapisničarka, Kata), Tine Oman (Predsednik komisije, Kepler, Sekretar).
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991, Fotografija 9 / Arhiv Prešernovega gledališča Kranj, foto: Mihael I.Fock
Na fotografiji: Tine Oman (Predsednik komisije, Kepler, Sekretar), Judita Zidar (Zapisničarka, Kata), Pavel Rakovec (Član komisije, Henrik, Miličnik), Bernarda Oman (Stanovalka I.,II.,III.).
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Prešernovo gledališče Kranj, 1991, Fotografija 10 / Arhiv Prešernovega gledališča Kranj, foto: Mihael I.Fock
Na fotografiji: Pavel Rakovec (Član komisije, Henrik, Miličnik), Judita Zidar (Zapisničarka, Kata), Tine Oman (Predsednik komisije, Kepler, Sekretar).
Rudi Šeligo: Kdor skak, tisti hlap, Gledališki list Prešernovega gledališča Kranj, številka 6, sezona 1990/91 / foto: Gunčar, B. / Prešernovo gledališče Kranj
Vsebuje: Avtor o historiji: odlomek iz avtorjeve spremne besede, ki je nastala ob krstni uprizoritvi dela 26. 1. 1973 v EG Glej; odlomke iz pogovora Rudija Šeliga s Francetom Pibernikom za knjigo Čas romana; odlomek iz rokopisa za knjigo Moje gledališče M. Logarja. PDF
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Drama SNG Maribor, 1997, Fotografija 1 / Arhiv Drame SNG Maribor, Foto: Tone Stojko
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Drama SNG Maribor, 1997, Fotografija 2 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Bojan Maroševič (Visoki komisar) in Vlado Novak (General Sveto).
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Drama SNG Maribor, 1997, Fotografija 3 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Vlado Novak (General Sveto).
Rudi šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Drama SNG Maribor, 1997, Fotografija 4 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Jure Ivanušič (Sin Gagik).
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Drama SNG Maribor, 1997, Fotografija 5 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Zoran More (Vrag Gazdimir), Rado Pavalec (Vojvoda Pahomij), Miloš Batellino (Vrag Milan), Zvone Funda (Vrag Volbenk).
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Drama SNG Maribor, 1997, Fotografija 6 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Rado Pavalec (Vojvoda Pahomij), Davor Herga (Pesnik Melhijad), Irena Varga (Bankirka Sofrona), Vlado Novak (General Sveto).
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Drama SNG Maribor, 1997, Fotografija 7 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Jure Ivanušič (Sin Gagik).
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Drama SNG Maribor, 1997, Fotografija 8 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Tone Stojko
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Drama SNG Maribor, 1997, Fotografija 9 / Arhiv Drame SNG Maribor, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Irena Mihelič (Druga plesalka), Vlado Novak (General Sveto), Iztok Bevk (Pisar, sekretar), Maša Židanik Bjelobrk (Prva plesalka).
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Drama SNG Maribor, 1997, Fotografija 10 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Tone Stojko
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Drama SNG Maribor, 1997, Fotografija 11 / Arhiv SNG Drame Maribor, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Maša Židanik Bjelobrk (Prva plesalka), Vlado Novak (General Sveto), Irena Mihelič (Druga plesalka).
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Gledališki list Drame SNG Maribor, sezona 1996/1997, št. 3 / foto: Hochstätter, Mišo
Vsebina: Krvava zgodovinska tragikomedija / Matej Bogataj; kostumske skice Alenke Bartl; scenski osnutki Tomaža Marolta; fotografije igralcev Drame SNG Maribor v sezoni 1996/97 PDF
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Skica 1 / Zasebna zbirka, Avtor: Alenka Bartl
Režiser: Vinko Möderndorfer, scenograf: Tomaž Marolt
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Skica 2 / Zasebna zbirka, Avtor: Alenka Bartl
Režiser: Vinko Möderndorfer, scenograf: Tomaž Marolt
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Skica 3 / Zasebna zbirka, Avtor: Alenka Bartl
Režiser: Vinko Möderndorfer, scenograf: Tomaž Marolt
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Skica 4 / Zasebna zbirka, Avtor: Alenka Bartl
Režiser: Vinko Möderndorfer, scenograf: Tomaž Marolt
Rudi Šeligo: Razveza ali Sveta sarmatska kri, Skica 5 / Zasebna zbirka, Avtor: Alenka Bartl
Režiser: Vinko Möderndorfer, scenograf: Tomaž Marolt
Rudi Šeligo: Svatba, SLG Celje, 1998 / Slovensko ljudsko gledališče Celje
Odlomki iz videoposnetka predstave Svatba, Slovensko ljudsko gledališče Celje, 1998.
Rudi Šeligo: Svatba, Gledališki list, št. 4, sezona 1997/98 / foto: Švarc, Damjan / Slovensko ljudsko gledališče Celje
Vsebuje: Šeligova dramatika / Taras Kermauner; Iz »Zapiskov« Andreja Inkreta; Iz Šeligovega programskega spisa Za magijsko gledališče / Rudi Šeligo; Poročilo dnevnega tiska ob knjižnem izidu Šeligove Svatbe pri založbi Obzorja Maribor leta 1981 (Gema Hafner, Večer, 23.9.1982; Marko Juvan, Ljubljanski Dnevnik, 23.10.1982; Aleksandr Zorn, Naši Razgledi, 8.10.1982); Milada Kalezić nagrajenka Prešernovega sklada, (del utemeljitve predloga za nagrado Prešernovega sklada); Nov dramaturg v SLG Celje; Izvlečki iz kritik ob Ministru v škripcih (Špela Virant, Večer, 8.12.1997 ; Primož Jesenko, Dnevnik, 9.12.1997; Matej Bogataj, Delo, 9.12.1997; Slavko Pezdir, Novi tednik, 11.12.1997. PDF
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000 / Slovenski gledališki muzej, avtor: Tone Stojko
Odlomki iz videoposnetka predstave Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000.
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000, Fotografija 1 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Marijana Brecelj (Dirigentka), Zvezdana Mlakar (Suzana), Daša Doberšek (Danica), Milena Zupančič (Veronika).
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000, Fotografija 2 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Milena Zupančič (Veronika), Marijana Brecelj (Dirigentka).
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000, Fotografija 3 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Polde Bibič (Belcer), Dare Valič (Kovač), Ivo Ban (Orlando Besni).
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000, Fotografija 4 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Polde Bibič (Belcer), Dare Valič (Kovač), Ivo Ban (Orlando Besni).
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000, Fotografija 5 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Marijana Brecelj (Dirigentka), Milena Zupančič (Veronika).
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000, Fotografija 6 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Milena Zupančič (Veronika), Zvezdana Mlakar (Suzana), Daša Doberšek (Danica).
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000, Fotografija 7 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Marijana Brecelj (Dirigentka), Daša Doberšek (Danica).
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000, Fotografija 8 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Ivo Ban (Orlando Besni), Polde Bibič (Belcer), Dare Valič (Kovač).
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000, Fotografija 9 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Marijana Brecelj (Dirigentka), Milena Zupančič (Veronika).
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000, Fotografija 10 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Marijana Brecelj (Dirigentka), Zvezdana Mlakar (Suzana), Daša Doberšek (Danica), Milena Zupančič (Veronika).
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, SNG Drama Ljubljana, 2000, Fotografija 11 / Arhiv SNG Drama Ljubljana, Foto: Tone Stojko
Na fotografiji: Daša Doberšek (Danica), Danijel Šest (Mladec), Milena Zupančič (Veronika), Zvezdana Mlakar (Suzana), Marijana Brecelj (Dirigentka).
Rudi Šeligo: Kamenje bi zagorelo, Gledališki list SNG Drama Ljubljana, sezona 1999/2000, št. 9 / foto: Uhan, Peter / foto: Stojko, Tone / Slovenski gledališki muzej
Vsebuje: Za svoje hude reči človek potrebuje drugega : pogovor z Rudijem Šeligom; Zamolčano ali nerešljivo? / Vilma Štritof Čretnik; Med triptihom in kamenjem / Taras Kermauner; Poskus razlage / Andrej Inkret; Daleč od smrti drame / Ignacija J. Fridl; Kamenje bi zagorelo : drama v dveh delih / Rudi Šeligo; Postdramatično gledališče / HansThies Lehmann. PDF
 

Ne glede na to, da je Rudi Šeligo pot svoje ustvarjalnosti pričel kot uspešen prozaist in se angažiral na številnih področjih (med drugim kot predsednik Društva slovenskih pisateljev, predsednik Sveta RTV Slovenija, predsednik Sveta Borštnikovega srečanja in leta 2000 zasedel tudi ministrski stolček za področje kulture, če naštejemo nekaj pomembnejših funkcij), je ustvaril tudi širok dramski opus, ki je močno zaznamoval slovenski gledališki prostor.

Nespregledljiv je zlasti njegov delež v t.i. kulturniški opoziciji, ki je v času pred osamosvojitvijo odigrala pomembno vlogo v kritiki oblasti in boju za demokracijo in pluralizem. Bil je, kot zapiše Denis Poniž, »med tistimi, ki so prvi zaznali tektonske premike, takrat potekajoče globoko v zemlji ideološke pravovernosti, in tudi pravilno razbirali znamenja, ki so jih ti tektonski premiki povzročili na površju« (Poniž 2011: 153). Šeligo je kot pretanjen opazovalec družbenih okoliščin pretakal te impulze v svojo sočasno dramsko ustvarjalnost in bil zato natančen zapisovalec svojega časa.

Gašper Troha nadalje o Šeligovi vlogi ugotavlja: »Skupaj z drugimi kritičnimi intelektualci je zasedel mesto neobstoječe politične opozicije, saj je ustvaril dramatiko, ki je s svojo družbeno kritiko dajala občutek svobode in upanja za prihodnost v svinčenih sedemdesetih, nagovarjala porajajoči se nacionalizem in splošno nezadovoljstvo v prevratnih osemdesetih in odsevala razočaranje ob novih dilemah, ki so jih prinesla poosamosvojitvena devetdeseta« (Troha 2006: 168).

Na njegovo dramsko ustvarjanje skozi vsa ta obdobja zdaj počasi že lahko pogledamo z določeno distanco, ki je potrebna, da se oblikujejo nekateri obrisi, ki omogočajo, da njegova dramska dela razdelimo na različna obdobja glede na dramsko pisavo in žanrsko ter tematsko obarvanost in tudi uvidimo celoto, ki se počasi izrisuje in dobiva pomen.

Jasno je, da je Šeligova začetna dramska ustvarjalnost izhajala iz skrajnega modernizma, ki je v dramatiki pogosto zvezan z metafizičnim nihilizmom drame absurda. Vendar je pri Šeligu že tako rekoč na začetku, pri zgodnejših delih, skozi nihilistično paleto pronical še nek drugače obarvan svet, Gašper Troha ga opisuje kot »vzporedni svet metafizike, ki je vezana na arhaično magijo oziroma mit« (Troha 2006: 156), Ivo Svetina v povezavi s tem govori, da je »vprašanje (ne)zmožnosti (nove) transcendence (…) eno temeljnih vprašanj celotnega Šeligovega opusa: tako proze, še zlasti pa dramatike« (Svetina 2011: 60-61), Taras Kermauner pa v svojem razmišljanju o Šeligovi dramatiki govori o pojavu remitizacije, ki je povezana z retradicionalizacijo kot tudi z rearhaizacijo (Svetina 2011: 85) v času intenzivnega modernizma oz. avantgarde.

Ni nepomembno, da je Šeligo tudi sam razvil v slovenskem prostoru »eno izmed najbolj daljnosežnih teoretizacij drame in gledališča, izhajajočo iz njegove lastne pisateljske in gledališke izkušnje« (Toporišič  2011: 163). V avtopoetskem spisu, naslovljenem Za magijsko gledališče s podnaslovom Simulacija. Fascinacija. Sedukcija. (v knjigi Identifikacija in katarza, 1988) je kot glavni cilj gledališča dojemal »klicanje arhaičnega, pozabljenega človeka v današnji čas – in od tod vseskozi prisotna dvojnost realnosti« (Troha 2006: 167). To dvojnost, soprisotnost dveh svetov Troha imenuje za nekakšno posebno značilnost Šeligove dramatike in jo zazna kot »nenehno prisotnost paradoksa« (Troha 2006: 156), ki zaznamuje dramska dela Šeliga ter pripelje do svojskih »žanrskih hibridov« v njegovem opusu – povezav med poetično dramo, dramo absurda in brechtovsko epsko dramatiko (Troha 2006).

Več o teh posameznih dramskih besedilih in uprizoritvah po njihovi predlogi pa naj obiskovalec e-razstave poišče v vsakem izmed treh sklopov razstave: Sedemdeseta, Osemdeseta in Devetdeseta. V e-razstavo so vključene vse uprizoritve Šeligovih dramskih besedil v času njegovega življenja v institucionalnih in neinstitucionalnih profesionalnih gledališčih na slovenskih tleh. Edina izjema je krstna uprizoritev Svatbe v Prešernovem gledališču Kranj leta 1981, ki je bilo v tistem času amatersko gledališče, a je bila uprizoritev izjemno odmevna in pomembna za slovenski gledališki prostor, zato je bila dodana v izbor za razstavo.

Za uvrstitev v te tri sklope je bilo na prvem mestu upoštevano leto premierne uprizoritve dramskega dela. To načelo je na nekaterih mestih prekršeno zgolj toliko, da je v posameznem sklopu ohranjena tudi neka sorodna žanrska in vsebinska naravnanost. Po Trohi namreč »v avtorjevem opusu obstajajo tri zaokrožene celote, ki so tako različne, da jih je smiselno ločevati, obenem pa v njih vseskozi soobstajata empirična in presežna realnost, ki predstavljata združevalno lastnost. Različnost posameznih obdobij, ki se skorajda ujemajo z desetletji (sedemdeseta, osemdeseta in devetdeseta leta), izhaja iz različne narave obeh svetov in njunih medsebojnih razmerij« (Troha 2006: 157).

Tako je recimo uprizoritev Svatbe, ki je krstno izvedbo doživela leta 1981, vseeno uvrščena med Sedemdeseta, kjer sta njej sorodni drami Čarovnica iz Zgornje Davče in Lepa Vida. Iz identičnih razlogov je tudi uprizoritev Kamenje bi zagorelo, ki je premiero doživela leta 2000, razporejena v sklop Devetdeseta. Ponovne izvedbe dram so v sklope uvrščene glede na datum svoje premiere.
 


POVEZAVE NA SIGLEDAL DIGITALNE ZBIRKE:


POVEZAVE NA SIGLEDAL WIKI:

 

LITERATURA:

  • Berger, Aleš: Rudi Šeligo: Šarada ali Darja. V: Ogledi in pogledi. Ljubljana: Mestno gledališče ljubljansko, 1984, str. 127-129.
  • Borovnik, Silvija: Slovenska dramatika v drugi polovici 20. stoletja. Ljubljana: Slovenska matica, 2005.
  • Grafenauer, Niko: Pisatelj, dramatik, intelektualec. Pogovor z Rudijem Šeligom. V: Rudi Šeligo. Ljubljana: Nova Revija, 2011, str. 224-250.
  • Inkret, Andrej: Med historijo in pasijonom. Zapiski ob dramah Rudija Šeliga 1973-2000. V: Rudi Šeligo. Ljubljana: Nova Revija, 2011, str. 96-133.
  • Pogovor z Rudijem Šeligom ob Razvezi. V: Gledališki list Drame SNG Maribor, 1996/97, št. 3, str. 7-9.
  • Poniž, Denis: Podobe Šeligove dramatike. V: Rudi Šeligo. Ljubljana: Nova Revija, 2011, str. 147-161.
  • Program SMG, 1986/87, predstava 2.
  • Šeligo, Rudi: 1935-2004. V: Gledališki list SNG Drama Ljubljana, 83, 2003/2004, št. 9, str. 69-74.
  • Svetina, Ivo: Od deskripcije k dialogu, od novele k drami. V: Rudi Šeligo. Ljubljana: Nova Revija, 2011.
  • Toporišič, Tomaž: Šeligovo magijsko gledališče krutosti. V: Rudi Šeligo. Ljubljana: Nova Revija, 2011, str. 163-175
  • Troha, Gašper: Dilema Šeligove dramatike. V: Literatura, 18, 2006, št. 185, str. 156-169.
  • »Vse skupaj je samo še smešno«: pogovor dramaturgov SMG z Rudijem Šeligom. V: Program SMG, 1986/87, predstava 2, str. 1-3.
  • Vurnik, Franc: Rudi Šeligo: intervju. V: Sodobnost, 46, 1998, št. 1/2, str. 3-13.
  • Za svoje hude reči človek potrebuje drugega: pogovor z Rudijem Šeligom. V: Gledališki list SNG Drama Ljubljana, 79, 2000, št. 9, str. 6-11.
  • Zajc, Dane: Rudi Šeligo (1935-2004). V: Letopis Slovenske akademije znanosti in umetnosti, Knj.55: 2004 (2005), str. 130-132.


Podatki o ustvarjalcih na fotografijah se še dopolnjujejo.


Razstava je od 22. januarja 2014 dostopna na portalu www.sigledal.org. Avtorica razstave je Anja Roter.